איזה סוג אחסון אתרים העסק שלכם צריך?

איזה סוג אחסון אתרים העסק שלכם צריך? לרוב אתם תשמעו על אחסון שיתופי, אחסון VPS, אחסון בשרת ייעודי, או אחסון בענן, בואו ונבחן אותם יותר מקרוב

אנחנו חיים בעידן המידע הדיגיטלי, מה שאומר שלצד טכנולוגיות מתקדמות ופלטפורמות ניהול תוכן נוחות, עומדות גם לא מעט אפשרויות לאחסון אתרים. לרוב אתם תשמעו על ארבע אופציות מובילות, אחסון שיתופי, אחסון בענן, אחסון VPS או אחסון האתר בשרת ייעודי. למרות שכל האופציות הללו ממלאות את אותו הצורך ומשרתות בדיוק את אותה המטרה (אחסון האתר שלכם על מנת שהגולשים ברשת יוכלו לבקר בו), ההבדלים העיקריים בין סוגי האחסון השונים מצויים באופן שכל אחד מהשרתים הללו בנוי, כמו גם ביתרונות שמציע כל אחד מהם.
אז בואו ונבחן אותם קצת יותר מקרוב…

שרתי אחסון אתרים חינמיים

חינם זה טוב, לא? אנחנו, כישראלים, אוהבים לקבל דברים בחינם, אז למה לא? מה יכול להיות טוב יותר מחבילת אחסון אתרים חינמית? מדובר באפשרות נהדרת (ומשתלמת) למי שרוצה ליצור דף בודד או אתר קטן שאותו הוא מתכוון לשתף עם חברים או בני משפחה. למרות שאחסון האתרים החינמי זוכה לביקורת בשל החוסר בתכונות נדרשות, בעיות האבטחה והחוסר בתמיכה ללקוחות, קיימים מספר ספקי אחסון חינמיים שניתן לסמוך עליהם. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי האופציה החינמית מיועדת לאתרים קטנים ואישיים, כך שאם ברצונכם להפגין נראות משמעותית ברשת באמצעות אתר עסקי מקוון, תצטרכו לשקול את שירותי האחסון בתשלום שמבטיחים לכם שליטה רבה יותר, אבטחה ויציבות. אחרי הכל, אל מי אתם יכולים לבוא בטענות כשהשרת החינמי שלכם ילא יהיה זמין 12 שעות?

שרתי אחסון שיתופיים

כפי שהשם מרמז, האחסון השיתופי הוא סביבת שרת אינטרנט שבה אתם חולקים את נפח האחסון עם אתרים-משתמשים אחרים. מכיוון שהלקוחות חולקים ביניהם גם את עלויות השרת ותפעולו, זה פיתרון פופולארי עבור בעלי אתרים אישיים ובעלי עסקים קטנים המקימים בלוגים, אתרי מסחר אלקטרוני או אתרי יישומים מתקדמים אחרים. למרות הצד החיובי שבשיתופיות, בעת אחסון אתרכם בשרת משותף, אתם “שותפים” גם לטעויות שעושים שכניכם לשרת (כדוגמת שגיאה ענקית בסקריפט), כל המתארחים בשרת הספציפי הזה עלולים לסבול ממנה. בנוסף, היות ואתם מתחלקים במשאבי השרת, אם אתר מסוים חווה פרץ פתאומי בטרפיק, האתרים האחרים כולם עולים לסבול מאיטיות וגמגום. במחשבה שנייה, שיתופיות ו”ביחד” עשויות להיות רעיון גרוע למדי, במיוחד אם אתם ממש שונאים להיענש על טעויות שאחרים עשו…

שרתים ייעודיים

כאשר העסק שלכם ממריא ומתחיל לדרוש יותר משאבים ממה שמסוגלים להציע לו השרתים השיתופיים הרגילים, סימן שהגיע הזמן לעלות שלב ולהתקדם לשרת הייעודי – שרת שלם שכולו מוקדש לצרכי אחסון האתר שלכם. זה נשמע מעולה, אבל, הבעיה העיקרית כאן היא ששרת מהסוג הזה דורש ידע בניהול השרת, דבר שלרוב הוא כמעט משימה בלתי אפשרית. כך שעבור בעלי אתרים הזקוקים לשרתים ייעודיים אך חסרים את הידע והיכולת לניהול שרת בעצמם, שירותי האחסון / האחסון המנוהל מספקים פתרון יעיל.

שרתי VPS

VPS הוא שרת וירטואלי פרטי והוא מהווה פתרון עבור אתרים פופולריים, בעלי תנועה גדולה במיוחד, זאת מכיוון שהוא נותן לכם חלק ייעודי בשרת ששייך רק לכם. שרת וירטואלי VPS מעניק לכם אפשרות לאחסן את האתר שלכם בחוות שרתים ייעודית. החלק הייעודי בשרת אמנם לא משותף עם לקוחות נוספים והוא מותאם לצרכים הייחודיים של הלקוח, אבל הוא כן מקצה כמות מוגדרת של משאבים לכל לקוח. מכאן שאם הדרישה למשאבים תגדל, המערכת לא תוכל להתמודד עם זה וזה מהווה חסרון גדול במיוחד של האפשרות הזאת.

אחסון בענן

אחסון בענן הוא הפתרון המוביל ביותר בשוק כיום. כפי שאפשר להבין מהשם, בחירה באפשרות זו משמעה אחסון במרחב שאינו פיזי. דבר זה מוביל ליתרון ברור על שאר האפשרויות והוא שהאתרים שמאוחסנים בענן נגישים בכל עת ובכל מקום, זאת בשונה מאחסון שיתופי או אחסון ייעודי בהם מדובר בשרת פיזי שנמצא במקום מסוים. המשמעות היא שמשאבי האחסון של כל אתר משוכפלים בכל שרת ענן, כך שאם נוצרת תקלה בשרת מסוים – האתר שלכם פשוט עובר להתאחסן בשרת אחר ואותה תקלה אינה משפיעה על האתר שלכם.

כתוב את הכותרת כאן

העצה הטובה ביותר שתוכלו לקבל בנושא, היא התאמת סוג השרת הנבחר לצרכים שלכם תוך שאתם עושים שיקולי עלות מול תועלת. אם יש לכם אתר עם תנועה יחסית דלה, אין טעם לקחת שרת ייעודי מהסיבה הפשוטה שלא תצטרכו שרת שלם לעצמכם. מעבר לזה, למה לכם לשבור את הראש ולנסות לנהל את השרת בעצמכם?

על האחסון השיתופי עליכם לחשוב בתור “דירת שותפים”. עד כמה אתם מוכנים לסבול אם אחד השותפים עושה טעות מסוימת? מצד שני, זה כמובן פתרון זול משמעותית שיכול להטות את הכף לטובתו. מי מכם שרוצה פרטיות מסוימת, אולי מצא את עצמו מתעניין באפשרות האחסון בשרת VPS. זוהי אפשרות טובה, אולם אל תשכחו שהיא לא מאפשרת גמישות בדרישה למשאבים, דבר הכרחי בעידן של היום בו אנחנו יכולים למצוא צורך חדש באחסון רב יותר.

בשורה התחתונה, אנחנו ממליצים על האפשרות האחרונה – אחסון בענן. לא סתם הוא מקבל את התואר הנכסף “הפתרון המוביל ביותר בשוק”, הוא פשוט עונה על כל הדרישות. 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל פיאלקוב דיגיטל. מומחה בפרסום בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרים, חברה שמביאה את עולם אחסון אתרים בענן לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל פיאלקוב דיגיטל. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמביאה את עולם אחסון אתרים בענן לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך