שיווק דיגיטלי - הנוסחה לשיווק דיגיטלי מנצח ב2023

הנה הנוסחה שלנו לשיווק דיגיטלי מנצח

  • הבנה מעמיקה של עקרונות השיווק 
  • יכולת ניתוח נתוני שיווק מתקדמת
  • נסיון ולמידה מתמדת של תפעול כלי שיווק דיגיטלי 
  • שימוש מושכל בכלי בינה מלאכותית מתקדמים לשיווק
  • עבודה לפי תוכנית, עם יכולת תגובה מהירה בשוק הדינאמי והמשתנה

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק הוא רצף של פעולות שמטרתם להגדיל את הביקוש למוצר.

שיווק דיגיטלי הוא פעילות שיווק בפלטפורמות דיגיטליות. למעשה, רוב פעילות ותקציבי השיווק היום מתבצעת בפלטפורמות דיגיטליות כיון שכולנו מוקפים בהן רוב שעות היום. שיווק דיגיטלי מתבצע כחלק מתהליך מובנה ומוכוון מכירות.

 הנה אוסף של כמה מאמרים שימושיים על מגוון נושאים בשיווק דיגיטלי.

במהלך השנים (לפני פריצת הבינה המלאכותית בסערה לחיינו) השתמשנו באינפוגרפיק הבא לתאר כיצד אנו מבינים את פעילות השיווק הדיגיטלי. קראנו לו מנוע השיווק הדיגיטלי של SocialValley.

מנוע השיווק הדיגיטלי של Socialvalley

מנוע השיווק הדיגיטלי מתאר כיצד לפי נסיוננו יש להתייחס לשיווק הדיגיטלי:

ראשית, צריך להבין את המטרה. בדרך כלל המטרה היא צמיחה עסקית ולכן היא במרכז מנוע הצמיחה הדיגיטלית שלנו.

 

הצמיחה תגיע במידה ונבין את מסע הרכישה של הלקוח שלנו:

מסע שאנו מפשטים אותו ל3 שלבים לפי תאורייות inbound marketing, מתחיל בתהליך Awareness לאחריו Consideration ורק בסופו Decision.

 

כדי לתת מענה לאותם שלבים בצורה דיגיטלית, כלומר מגע של מסרים שיווקיים בכל שלבי מסע הרכישה אנו משתמשים בכלי שיווק דיגיטלי שבאים לידי ביטוי במעגל החיצוני.

הסיבה לכך שכל המנוע במגמת סיבוב, היא כיון שאנו כל הזמן בפעילות מתמדת. הלקוחות נעים בין השלבים, ולקוח מרוצה מביא לקוחות חדשים.
זהו תהליך שאינו נגמר.

שיווק דיגיטלי צריך להיות תהליך מדיד ומדויק, שיווק מוכוון נתונים – Data driven marketing.

חשוב להבין, שיווק דיגיטלי טוב צריך להיות תהליך מדיד ומדויק. לא עוד חשיבה במונחי תקציב לשיווק דיגיטלי “זריקת כסף למחלקת השיווק” ללא יכולת להבין מה התוצאות, אלא במונחי השקעה עם יחס החזר השקעה ROI ברור בהגדלת המכירות.

שיווק מונחה נתונים הוא תהליך של שימוש בניתוח נתונים כדי לייעל את אסטרטגיות השיווק אוספים ומנתחים נתונים מפעילויות השיווק בעבר, מהמתחרים שלך ומהשוק שלך. 

את הנתונים אוספים, מנקים, מנרמלים ומחברים כך שניתן יהיה להוציא מהם תובנות והמלצות לשיפור מתמיד של פעילות השיווק הדיגיטלי.

כדי לדעת מה נחשב לפעילות שיווק דיגיטלי נכונה, אנו כמובן חייבים להבין מהם המטרות.

מטרות: ראשית כל, יש להגדיר את המטרות הנכונות לשיווק דיגיטלי. כמעט בכל החברות איתן אנו עובדים, המטרה ברורה- להגדיל את המכירות. עם זאת, אנו מגדירים מטרות נוספות שיביאו אותנו למטרה זו. 

דוגמאות למטרות שכאלה: הגדלת הכנסות, הגדלת כמות הלידים האיכותיים המתקבלים בחודש, הגדלת כמות ההורדות או הנכנסים לאתר.

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

עקרונות תוכנית הפעולה שיביאו אותנו למטרות שהגדרנו בסעיף הקודם.

אנחנו מאמינים שאין טעם לבצע שיווק דיגיטלי אם לא מבצעים מדידה ובקרה על ביצועים מהרגע הראשון. בניגוד לשיווק המסורתי, אז “זרקנו” כסף על שיווק אך לא תמיד הבנו מהן התוצאות, בשיווק הדיגיטלי, ניתן למדוד השפעה של כל פעילות באופן מיידי: כמה אנשים נכנסים לאתר בחודש, כמה אנשים רכשו בעקבות פוסט בפייסבוק, כמה אפקטיבי הקידום האורגני בו השקענו אלפי שקלים, כמה מבקרים נרשמים לרשימת התפוצה ומאיזה דף.

שימוש בכלים הנכונים

 משווק דיגיטלי טוב משתמש בכלים מתוחכמים למיקסום פעולות השיווק הדיגיטלי לכדי מכירות. לדוגמא, כלים המאפשרים מעקב אחרי הנכנסים לאתר ברמה אישית ויוצרים תגובה מותאמת שתגרום לו להתקדם בתהליך הרכישה, או כלים המשתמשים במציאת הסיבות להצלחות קודמות ומשחזרים אותם בצורה אוטומטית.

נוכחות אינטרנטית

אתר שנמצא בשליטתנו, בו אנחנו קובעים את חוקי המשחק: מה המבקר יראה, מה יחווה, את המסלול אותו יעבור כדי להפוך ממבקר לליד וללקוח.

יצירת תוכן שיווקי – Content Marketing

תוכן המיועד לספק ערך מוסף ללקוחות פוטנציאלים בכל שלבי מסע הרכישה, החל מהבנת הצורך, מציאת מענה לבעיה וכלה ברכישה. תוכן שיווקי טוב יהיה איכותי מספיק כך שיבלוט מעבר להררי התוכן הקיימים באינטרנט, מוכוון קהל יעד ושיתחשב גם ב SEO (קידום אתרים אורגני).

פעילות שיווקית ברשתות חברתיות – Social Media

הרשתות החברתיות סובבות את כולנו בכל מקום. כל רשת מתאימה לתוכן מסוים ולקהל לקוחות שונה.

פייסבוק לדוגמא אינה מדיום נכון לשיווק מוצר יקר למכוני מחקר. לינקדאין מתאימה פחות לשיווק חטיף חדש.

אבל המשותף לפעילות השיווקית בכל הרשתות החברתיות, היא שלשם מעורבות – engagement עם קהילת הלקוחות, צריך להציע תוכן שיספק להם ערך מוסף המתאים לכל ערוץ.

קידום אורגני בגוגל – SEO

קידום במנועי החיפוש שאינו בתשלום. מכונה, ובצדק, “להיות מקום ראשון בגוגל”. על קצה המזלג, הוא מבוצע באמצעות יצירת תוכן רלוונטי לקהל היעד שלנו, ובמקביל ביצוע פעילויות “המסבירות” לגוגל מדוע התוכן שלנו הוא הכי רלוונטי ואיכותי עבור קהל היעד שלנו.

קידום ממומן – PPC

פרסום במדיה דיגיטלית. קמפיינים דיגיטליים מביאים את המסר שלנו בצורה מדויקת ומדידה לקהל הלקוחות שלנו. הכלים של היום מאפשרים לנו להציע פרסום מדויק בכל מכשיר דיגיטלי ישירות לקהל המתאים לנו: לפי מיקומים, תחומי עניין, מידע דמוגרפי, ביקורים קודמים, תפקידי מפתח ועוד.

הובלנו לא מעט לקוחות B2B בארץ ובעולם – תנסו גם אתם.
איך נוכל לעזור לך?

הובלנו לא מעט לקוחות B2B בארץ ובעולם – תנסו גם אתם. איך נוכל לעזור לך?