כל מה שלא סיפרו לכם על שיווק דיגיטלי B2B וכדאי שתדעו

שאלות רבות עולות לאחרונה לגבי שיווק דיגיטלי, מה זה כולל ועד כמה זה נחוץ בזירת ה-B2B. 

השיווק באמצעים הדיגיטליים מאפשר לנו לשנות גישה גם ב-B2B ולפעול בצורה אפקטיבית, פרסונלית ובעיקר לחשוף את עצמנו לקהלים רחבים יותר בזירה שלאחרונה פעילה ביותר באון-ליין, כמו כולנו.

ריכזנו עבורכם כמה אמירות נפוצות וכללי אצבע שחשוב להבין לעומק ולדייק.

שיווק דיגיטלי הוא המענה לכל צורכי השיווק שלכם – האם אכן ? 

שיווק דיגיטלי הוא מונח גג לפעילויות רבות. שימוש נכון בו מאפשר הרחבת החשיפה לשירות שאתם מספקים ולמוצרים  שלכם עבור מעגלי חשיפה רלוונטיים והכלים לכך מגוונים. החל מהתאמה של האתר – נדל”ן קיים שכדאי כבר בשלב הזה להציג בו תוכן ממוקד מטרה ולקדם אותו בדירוגים באמצעות פעילות SEO שתביא מבקרים חדשים ורלוונטיים לאתר.

תהליך ההתקשרות בזירת ה-B2B ארוכה יותר בדרך כלל. לכן חשוב עוד יותר שהחשיפה שלכם תהיה מלאה. כך, בדיקת ההיתכנות שעושים לכם לקוחות פוטנציאליים תכלול את מלוא התשובות עוד לפני שהם פונים ויעודדו יצירת קשר. 

בנוסף ובהלימה עם המטרות העסקיות של החברה, ניתן לייצר תכנית לפעילות שיווק דיגיטלית פרו-אקטיבית שתכסה מגוון פעילויות יזומות כמו קמפיינים ממומנים, דיוורים, ליד ג’נריישן ועוד

ניהול שיווק דיגיטלי אפקטיבי דורש תקציב בלתי מוגבל – לא מדוייק

מעבר לניהול מדיה חברתית, ישנן פעילויות רבות נוספות שניתן לבצע ללא תוספת של תקציב מדיה.  נכון שקמפיינים ממומנים ידרשו תקציב אבל יש לציין שניתן להגביל אותם וחשוב לייצר מדדים שלפיהם תוכלו למדוד את התפוקה ולקבל החלטות אם להוסיף, להוריד וגם מתי להפסיק.

 ניתן להגביל את הקמפיין על בסיס יומי ולכן, למרות שיש חשיבות להמשכיות מבחינת קמפיינים מסויימים כמו למשל בגוגל, ניתן לעצור אותם בכל עת במיידי. 

יש קמפיינים בתקציבים צנועים שמניבים תוצאות מעולות בטריטוריות מרוחקות. היתרון בקמפיינים בשיווק דיגיטלי הוא כמובן שקיפות הביצועים שניתן לראות בזמן אמת. פעילויות נוספות כוללות, בין היתר, דיוורים, הפצת מסרים ותכנים ברשתות החברתיות.

פרסום ברשתות חברתיות לחברה שפועלת בתחומי ה-B2B, באמת ?

אכן, התנהלות חדשה יחסית ברשתות שהתעצמה מאד בתקופת הקורונה – מנהלי ומנהלות רכש, קניינים ואחרים, כמו כולנו, מבלים זמן רב יותר בחיפושים און-ליין ורשתות חברתיות שנתפסו כזירה לשיתוף חוויות כמו אינסטגרם, הפכו לזירה ליצירת קשרים וחיבורים ואף בקשות להצעות מחיר ופרטים אודות המוצר ואף לפניות ממדינות חדשות בהם עוד אין מפיץ. 

אז כן, חשוב לתקשר נכון בכל ערוץ כזה שפותח אותנו לגיאוגרפיות חדשות וקהלים פוטנציאליים.

בלי שיווק דיגיטלי אי אפשר לנהל עסק בימים אלה

גם בשגרת עבודה בעידן הנוכחי, נוכחות דיגיטלית היא הכרח. זה חלון הראווה שלנו אבל מעבר לכך, זו הסיירת שלנו שיכולה לצאת לפעולות ממוקדות כמו טרגוט של קהל יעד מסויים למוצר או שירות מסויים. 

בתקופה מאתגרת זו של Covid-19 , הצורך הזה מתחזק. רבים עורכים חיפושים מקוונים כשהם מחפשים ספק או פתרון לצורך קיים ונרצה לעלות בחיפושים האלה במיקומים גבוהים. 

אנחנו רואים את זה גם בתחומי ה-B2B שההתנהלות בהם הופכת לדינמית, מהירה והרבה יותר און-ליין, ככל שהקורונה ממשיכה להגביל את ההזדמנויות המסורתיות כמו נסיעות, תערוכות והמפגשים האישיים.

אז מה הערך המרכזי ששיווק דיגיטלי מקצועי נותן לי ולעסק שלי ?

אם פורטים את מגוון הכלים ששיווק דיגיטלי כולל, מדובר ברשימה ארוכה ומתארכת כל הזמן של שירותים ופתרונות שניתן לקדם בהם את מטרות העסק : 

דיוור אלקטרוני – email marketing 

ניוזלטרים במערכות ואוטומציות שונות המאפשרות ליידע את המתעניין במגוון תכנים, במינימום מאמץ ומקצועיות רבה. יש מגוון טמפלייטים – תבנית לכל אופי של מסר שיווקי והפצת מסרים. מדיניות ה-GDPR תוחמת אותנו אך האפשרויות עדיין רחבות מאד והכלי זוכה להיענות גבוהה ממי שמקבל אותו, במיוחד בפרסונליזציה שמסננת ספאם. 

קידום אורגני –SERP /SEO 

 קידום האתר הוא תהליך מתמשך ומוקפד שמאפשר את עליית דירוג האתר ומייעל את קלות איתור העסק שלכם. לתוכן יש כמובן גם משמעות ונדע לייעץ בנושא וגם לעזור בהכנת התוכן וגם המדיה הויזואלית.

קידום ממומן PPC

– בגוגל ו- GDN וכן באמצעות Taboola ו-Outbrain

ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות LinkedIn, Facebook

– מתאימות לקהלים מסויימים ולמטרות מסויימות. כנ”ל בערוץ ה-YouTube , 

תפעול של מערכי אוטומציה Marketing Automation.

דו”חות מעקב – Analytics

ועוד לקבלת תמונה מערכתית שתאפשר לקבל החלטות.

לסיכום-

ניהול השיווק הדיגיטלי, אם נעשה בראיה הוליסטית של קורלציה עם כלל פונקציות החברה שמטרתו להרחיב את יכולות השיווק של העסק למרחבים וקהלים נוספים, בהחלט יכול להביא לכך. 

חשוב לשקף את יכולות החברה, לדייק את המסרים ואת הצעת הערך כך שתתאים לקהל היעד שלנו שיכלול אולי כמה פרסונות. 

יהיה חשוב להתייחס לכך כדי להביא ליעילות מרבית. מה שבטוח, זה דורש מקצועיות, למידה של זירת הפעולה, התחרות ועוד.

 מתכנון אסטרטגי, גיבוש התכנית השיווקית ועד תפעול שוטף וניהול הקמפיינים בערוצים הדיגיטליים המתאימים ואופטימיזציה מתמדת – הדבר דורש התנהלות זהירה ואחריות תקציבית והקפדה על התאמת הערוץ לצורך. נוסחת קסם אחת לכולם, אין.    

Social Valley מעסיקה צוות מקצועי הכולל מומחים במגוון התחומים שיאפשר מקסימום פריסה בהתאם לצורכי החברה, העסק שלכם ועדיין בהיענות מהירה ויעילה. 

ההתמחות שלנו כוללת אינטגרציה מלאה של מנהל לקוחות שלנו שהופך לחלק אינטגרלי מצוות החברה מבחינת החשיבה.

 הערך המרכזי של שיווק דיגיטלי הפועל כך הוא שלאחר הגדרת אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, מנהל השיווק כשירות (CDO As A Service) שלנו אחראי על תפעול פעולות הנותנות מענה 360 ללקוח. 

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך