קידום ממומן PPC בהקמה מהירה בזכות שימוש בכלי AI

PPC by SocialValley

קידום ממומן הינו נדבך חשוב בשיווק דיגיטלי B2B מוצלח. קמפיין ממומן מצליח מסתמך על יותר מאשר טקטיקה אחת.

מה זה קידום ממומן?

מדיה בתשלום היא הזדמנות יעילה להרחיב את הטווח שלכם ולפעול במגוון טקטיקות. המטרה היא ליצור יותר תנועה ולהגיע לקהלים שלא תגיעו אליהם בדרכים רגילות. תקציב המדיה שייקבע בהלימה לצרכים שלכם, יאפשר פרסום פוסטים ממומנים ברשתות חברתיות, מודעות בתשלום, תוצאות חיפוש בתשלום ב-Google, מודעות וידאו ב-Youtube ועוד. המטרה היא לעורר מודעות רחבה למותג שלכם, להפנות תנועה מהמתחרים אליכם ולהגדיל את הסיכויים לענין וקליקים.

המטרה שלנו בקידום ממומן, או בעצם פרסום באינטרנט, היא למשוך את התנועה הנכונה אלינו, כך שהגולשים שיגיעו אלינו יבצעו את הפעולה שלשמה הבאנו אותם, כלומר יצרו קשר, יבצעו רכישות, יכירו את המותג ועוד.

סוגי המדיה שאצלן נמצאת התנועה מחייבות את המפרסמים בתשלום על פי מודל מסוים, לדוגמה- עלות לפי הקלקה (CPC) או עלות לפי אלף צפיות (CPM).

בין הערוצים בהם אנחנו מנהלים קמפיינים ממומנים:

Facebook

Instagram

Google Ads

LinkedIn

Twitter

YouTube

כמה כללי אצבע בקידום ממומן או למה לשים לב

המסר של המודעה-

מעבר לכך שהמסר צריך לגרום ליחס קליק-הופעה גבוה (CTR), מפני שכך אנו מגדילים את האפקטיביות של קמפיין הקידום הממומן, הוא גם צריך להביא את האנשים הנכונים להקליק על המודעה. יש לשים לב לשפה בה הוא כתוב מבחינת התאמה שלה ללקוחות הפוטנציאלים שלנו, האם התוכן הויזואלי מושך את העין של הלקוחות של לקוחות פוטנציאלים, האם הוא קורא לפעולה. יש כאן גם מעין qualifying  של הלידים אותם אתם תקבלו, כי הרי לא תרצו להגיע מצב שאלו שמתקשרים אליכם בכלל מחפשים משהו אחר ממה שרציתם, כך למשל בקידום ממומן בגוגל מגדירים מילות מפתח שליליות כך שהמודעה לא תופיע למי שמחפש אותן, דבר שעוזר לנו לסנן הופעות לא רצויות מההתחלה.

המדיה בה מפרסמים-

המדיה בה נבחר לפרסם תלויה מאוד בלקוח ובמוצר שלנו. לדוגמה, למוצרים מסוימים (באופן כללי, בדרך כלל אלו יהיו מוצרים ללקוחות לא עסקיים) יכול להיות שנבחר לבצע פרסום בפייסבוק או באינסטגרם.למוצרים אחרים נדחה את העניין, כי אנו יודעים שבמקרה שלהם יהיה קשה להביא מכירות כתוצאה מהפלטפורמה הזו ונבחר מקום אחר לבצע בו קידום ממומן. הכל תלוי במוצר אותו אנחנו רוצים לפרסם.

קהל היעד-

קהל היעד – שמתקשר גם לנושאים הקודמים, באיזו מדיה ומסר. היום למדיות בהן נבצע קידום ממומן, לדוגמא פייסבוק, יש אפשרות ליצור מיקוד מדויק מאוד לקהל היעד. בעוד שכן נשאף להגיע לקהל היעד המדויק אליו אנו מכוונים לא תמיד טוב להיות מדויק מדי. צריך לזכור שככל שנהיה מדויקים יותר כך גם העלות עלולה להיות גבוהה יותר.

רימרקטינג-

נושא שהיום כמעט כולם מכירים והוא בעצם אומר למשוך אנשים שכבר ביקרו באתר שלך לפני כן, סוג פרסום שהוכח כאפקטיבי מאוד,  כיום רוב המפרסמים משתמשים ברי מרקטינג באיזושהי רמה ולו רק בזכות האפקטיביות שלו. למשל גולש שהגיע לעגלת הקניה ונטש בגלל הסחת דעת, פרסומת אפקטיבית מאתר מסוים תביא אותו חזרה לאתר ולסיום הרכישה. מה גם, שרימרקטינג נחשב זול יותר והוא משמש כלי מצוין גם לחיזוק המותג מכיוון שאדם שנחשף למותג שלך ייחשף עוד פעמים נוספות שוב.

השלב בו אנו תופסים את הלקוח-

כחלק מאסטרטגיית  Inbound Marketing, אנו בונים פרסונות ושלבים בתהליך הרכישה. חשוב להבין באיזה מצב אנו תופסים את הלקוח הפוטנציאלי שלנו: האם הגענו אליו בשלב שהוא כבר החליט בראש איזה מוצר למכור? האם אנו מבצעים קידום ממומן לפוסט שלנו שנותן תשובה ללקוח במצב של שקילה לקנות מוצר דומה לשלנו ושמטרתו לגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין שהוא צריך לקנות מאיתנו? חשיבה את מי ומה אנו מנסים להשיג באמצעות הקידום הממומן היא קריטית.

ניתוח ושיפור-

ובנוסף לדעת כמה עולה לנו ליד ומה הROI של הקידום הממומן. אלו שאלות שחשוב לשאול ולהבין. בנוסף עלינו להיות תמיד מחוברים למצב כדי לדעת איפה אנחנו יכולים לשפר: לחדד את המסרים שלנו, למקד את הקמפיין שלנו, להציג אותו בצורה ויזואלית טובה יותר ועוד. האופטימיזציה של הקמפיין באופן מתמיד היא חשובה מכיוון שמתוך מערכות הפרסום ניתן לקבל תובנות רבות היכן אנחנו יכולים לבצע עבודת קידום ממומן טובה יותר.

מה מבצעת התנועה שמגיעה לאתר שלנו-

כמו שאמרנו קודם, ההבנה מה אנו מנסים להשיג באמצעות קידום ממומן, חישובי ROI ועוד, היא קריטית. כחלק מתהליך הניתוח והשיפור אנו לא רק משפרים את הקמפיין עצמו אלא גם מה קורה לאחר שאותו גולש הגיע לאתר שלנו ואת זה אנו גם עובדים לשפר. יכול להיות קמפיין קידום ממומן שבנוי בצורה אופטימלית, פונה לקהל היעד הנכון עם המסר הנכון ואז, כשכבר אותו גולש הגיע לאתר שלך כשהוא מעוניין בשירותים שלך, לקבל את המסרים הלא נכונים מתוך האתר שלך ולנטוש לחיפוש במקום אחר. משתמשים מאוד חסרי סבלנות ואם דף הנחיתה שלנו היה בנוי בצורה לא ממירה, איבדנו הרבה מאוד לקוחות. כאן אנו נכנסים לנושא שיפור יחס המרה, שהוא לדעתנו חלק אינטגרלי מנושא הקידום הממומן.

כמה עולה קידום ממומן?

תמיד נחמד לדעת כמה עולים דברים והתשובה היא כמובן – כמה שתרצו להשקיע. מבחינה טכנית אתם בוחרים את התקציב אותו תרצו להשקיע והשאלה האמיתית היא אם הקידום הממומן הזה מביא רווחים. בחלק מהפלטפורמות יש תקציב מינימלי, למשל Outbrain מתחילים ב 10$ ליום. בזכות העובדה שכיום באינטרנט הכל מדיד כל העסק נהיה פשוט יותר, נוכל למדוד האם הקידום הממומן מצליח או שיש מה לשנות. התשלום ספציפית נקבע על פי פרמטרים כמו תחרות, איכות מודעות ונמדד כמו שאמרנו לפי צפיות/ קליקים/פעולות.