הבינה המלאכותית הולכת לשנות את כל מה שחשבתם על שיווק

 

הי! 

הפעם זה אנחנו, חנן ובינה, כך אני מכנה את כלי הבינה המלאכותית שאני נעזר בהם לצורך פעילות השיווק הדיגיטלי שאנו עושים ללקחותינו.

אני בטוח שאתם שומעים את הביטויים “בינה מלאכותית” ו- “Chat GPT” מכל כיוון, וכל הזמן שומעים על עוד כלי בינה מלאכותית חדש בטלויזיה, באתרים הפופולריים ובבלוגים.
אני כותב על משהו אחר שלא מדברים עליו, משהו אשר לנו, אנשי השיווק, הולך לעשות הרבה כאב ראש בשנים הקרובות.  

כבר עברתי בחיי המקצועיים שני שינויים משבשי תעשיה, הראשון הוא הופעת האינטרנט (אז הייתי רק סטודנט) והשני זה הופעת הרשתות החברתיות. 
אני צופה כי כניסת הבינה המלאכותית לכל בית (כלומר, לכל סמארטפון?) הולכות לשבש את תעשיית השיווק שוב.

כולנו נלהבים מהיכולת של הבינה המלאכותית, לעזור במחקרי שיווק, ליצור מודעות, תכנים, לעזור לקדם בגוגל, אבל מתעלמים “מהפיל שבחדר”.

אפילו הבינה של מיקרוסופט ענתה לי כשהתייעצתי איתה על הנושא –  “שאלה מעניינת לא חשבתי על זה”.
בינה מלאכותית ושיווק

נחמד שבאמצעות הבינה המלאכותית קל ליצור תכנים לקידום בגוגל, אבל האם הלקוחות בכלל יחפשו בגוגל?
האם זה שהבינה עוזרת לי להבין איזה תכונות במוצר חשובות ללקוח כדי לשים בדף הנחיתה, ישפר את השיווק?

האם הם בכלל יבקרו בדף הנחיתה? באתר שלנו?

 מסע הרכישה של הלקוחות ישתנה. הלקוחות יתנו לכלי ה-AI לעשות אותו בשבילם

הנה דוגמא:
היום:
לקוח מתעניין במעבר ממכונית מסורתית למכונית חשמלית, מסע שבו יתקל במונחים חדשים, מונחים שיחשפו אותו למותגים חדשים שבבכלל לא הכיר. 
הלקוח מרגיש צורך להבין תכונות חדשות כמו קילומטר לקילוואט שעה, זמן טעינה, האם יש חשיבות לבלימה רגנרטיבית ואיזה סוג טעינה כדאי שתהיה למכונית שלו.
כמשווקים, אנו מנצלים את התהליך הזה לתפוס אותו ולשווק את המוצר שלנו. אנו מתערבים לו במסע לקוח כדי שבסופו ירכוש את המכונית שלנו.
בעתיד הקרוב:
הלקוח ישאל את הבינה המלאכותית שהוא סומך עליה: “אני רוצה לעבור למכונית חשמלית, 
(על סמך היכרותיך איתי) איזו מכונית אני צריך לרכוש ואיפה הכי כדאי לי? 
הוא יקבל תשובה אחת (אולי שתיים) וכנראה יבצע את הרכישה ישירות בצ’אט ללא מעבר אפילו לאתר החברה.

בעתיד הקרוב, נשווק למערכות בינה מלאכותית

בדיוק כמו ששיווקנו לגוגל שהתשובה שיש לנו הכי טובה לשאלה שנשאלת (קידום אורגני) ולפייסבוק שהתוכן שלנו מעניין (שיווק ברשתות חברתיות) אנו עוברים לשלב הבא, לשווק לבינה מלאכותית, למכונות שימליצו לנו, כל דבר שנעשה בחיים.

כדי להבין למה הכוונה, התייעצתי עם רבים וגם עם כלי הבינה המלאכותית בעצמם.

נמשיך לשווק לאנשים, אבל , נצטרך יותר לשווק לכלי בינה מלאכותית.

ומה שמפתיע, זה בעצם יחזיר את השיווק ליסודות.
התשובה של כלי הבינה תהיה על סמך תובנתם, מי יתן למבקש ההמלצה את הפתרון הטוב ביותר לצרכיו. את חווית הלקוח הטובה ביותר (במובן הרחב של חווית לקוח).

נחזור לעקרונות הלשיווק של פה לאוזן –  איך נגרום לחבר של הלקוח להמליץ עלינו. רק שהחבר יהיה בינה מלאכותית.
אצלינו בסוכנות כבר התחלנו לאפיין כלים ושיטות לשווק לכלי הבינה המלאכותית, זה עדיין מתבשל, וכאשר השירות יהיה מוכן כמובן שנודיע לכם עליו.

איך זה צריך להשפיע עלי  היום, מחר בבוקר? להפסיק להשקיע בשיווק מסורתי?

ממש לא, השינוי עוד לא כאן, רק Early adaptors, משתמשים בכלי AI להחלטות על רכישה, אחוז קטן מאוד מלקוחותינו.
כלי הבינה המלאכותית, Generative AI בשפה המקצועית, עדיין לא נפוצים כל כך. האמת שהם גם עדיין לא מספיק אמינים כדי שנסמוך עליהם (תאמינו לי, ואני מדבא איתם הרבה). הלקוחות עדיין לא אימצו אותם כדי להסתייע בהם לקבלת החלטות רכישה.

אני כן ממליץ לנצל את כלי ה-AI לשיפור השיווק הדיגיטלי שלכם כבר היום, מקסימום מחר.

אצלינו בסוכנות אימצנו את כלי ה-AI בשמחה במקום שהם יכולים לסייע. אנו ממשיכים לעבוד עם כלי ניתוח הנתונים הקלאסיים כדי לדעת בזמן אמת מה קורה אצל לקוחותינו, מתחרים שלהם והשוק, בכלי ניתוח דאטה מהירים (גישת Data driven marketing).

לאחר שמקבלים תובנות מהנתונים, אני מסתייעים בכלי ה-AI לנתח הרבה מידע במהירות כדי להבין יותר מהר מה קורה, לזהות טרנדים, דפוסים ושינויים בשוק וכו’.
כשיש לנו מסקנות לשיפור אנו מסתייעים שוב בכלי ה-AI  כדי להגיב מהר בזכות היכולת ליצור תוכן ולהרים קמפיינים בזמן קצר יותר. 

 

וודאו שאתם מנצלים את כלי ה-AI לטובתכם, כי המתחרים שלכם כבר עושים את זה

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא, (פשוט תענו למייל, מבטיח שאחזור עם תשובה).

אם הגעתם עד כאן אתם מוזמנים להתייעץ איתי כיצד תוכלו להעזר בשירותינו, 
פשוט קבעו שיחה ללא כל התחייבות בקישור.

SocialValley מנוהלת על ידי אנשי שיווק מנוסים, אשר הגיעו מהתעשייה ובשנים האחרונות מנהלים פרויקטים מורכבים לשיווק דיגיטלי של תאגידים, עסקים וסוכנויות ממשלתיות. לקוחותינו נהנים מהשילוב המלא של אנשי אסטרטגיה, מנהלי קמפיינים, כותבי תוכן ואנשי MarTech העובדים יחדיו כצוות מיומן.

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך