התובנות הניהוליות החשובות שמערכת GA4 מאפשרת לנו להפיק

ב1 ליולי 2023 גוגל אנליטיקס “הישנה” (Universal GA) יוצאת משימוש. אני מניח שכבר עברתם לשימוש בGA4  “אנליטיקס החדשה” כמערכת האנליטיקס שלכם.  (במידה ולא, פנו אלינו בהקדם)
אז אם כבר עברתם, למה לא לנצל את היכולת של המערכת לספק תובנות ניהוליות ולא להסתפק רק בנתונים הגולמיים שהיא נותנת כברירת מחדל?
בבלוג פוסט זה אני לא נכנס לעניינים טכניים (ויש הרבה), אלא רק אדגיש שהשינוי בדרך הצגת הנתונים אינו רק קוסמטי. השינוי הוא בעיקר בדרך שמערכת GA4 אוספת, שומרת ומאנדקסת בצורה יעילה את הנתונים על הגלישה באתר. אנו, אנשי הדאטה, מאוד אוהבים את זה כי זה מאפשר לנו להפיק מידע מדוייק יותר ולקבל תשובות טובות יותר כשיודעים לשאול את השאלות הנכונות.
GA4

תובנות ניהולית שניתן להפיק ממערכת GA4:

1. ניתוח לפי סגמנטציה – לפי סוגי המשתמשים שגולשים אצלינו.

המערכת יודעת לקבץ את הלקוחות לפי תבניות גלישה שונות ולעזור לנו לנתח אותם לפי קבוצות. כך ניתן לייעל את החוויה של כל קבוצה לחוד, כי אם ננסה לעשות אופטימזציה שמתאימה לכולם, נפסיד חלק מהמשתמשים, אולי את המשתמשים הכי רווחיים שלנו.

2. הבנת המסלול של הגולש באתר ברמת איוונטים (events).

GA4 מאפשרת הבנת המסלול שהופך את הגולש באתר ללקוח, ברמת אירועים שמבצע הגולש לא רק ברמת דפים, מה שכמובן מאפשר אופטימזציה של כל התהליך ולא רק את אלה שגורמים למעבר בין דפים.

3. חישוב הערך העתידי של המשתמש באתר לפי גלישתו היום.

באמצעות מנגנון BI מובנה, המערכת יודעת לחשב את הערך העתידי של הגולשים באתר היום (כמובן אם נגדיר נכון את הערך העתידי שלהם, ולאחר זמן איסוף נתונים סטטיסיים על גלישתם). זה שמאפשר לנו לקבל תובנה כמה כדאי לנו להשקיע בהווה כדי לקבל תשואה משוערת בעתיד. לדוגמא, הכנסות  תביא לנו השקעה של 1000 דולר בקידום ממומן במנוע החיפוש שנכנסים היום לאתר לביקור ראשון כשיחזרו שוב וירכשו בעתיד.

4. הבנת המבקרים ביחס למטרות העסקיות הופכת למרכז המדידה.

בגוגל אנליטיקס “הישנה” עקבנו בעיקר אחרי הפעילות בדפים. כיון שGA4 עוקבת אחרי פעילות המשתמשים המתמשכת והאירועים שהם עוברים בין פלטפורמות (מחשבים שונים ,דפדפנים,  מהמחשב לטלפון או לאפליקציה), ניתנת לנו היכולת להבין היכן צריך להשתפר במגע המתמשך עם הלקוחת כדי להצליח יותר. 

חשוב לדעת: כדי שאפשר יהיה לקבל את כל התובנות, צריך מראש להגדיר את מערכת האנליטיקס כך שתאסוף את הנתונים הנכונים. דרשו זאת מהאחראים על האנליטיקס בחברתכם!

בונוס למי שהגיע עד לכאן 🙂

GA4 אוסף את הנתונים בצורה יותר מוגנת מבחינת תקני הפרטיות, נושא שעוד חצי שנה ידובר בו רבות בעקבות שינוי בתחום הדפדפנים.
השנוי יביא להקטנת היכולת שלנו להשתמש במידע שאנו אוספים על הגולשים שלנו לשיווק (לדוגמא יכולות רמרקטינג) בצורה פשוטה.
על זה אכתוב באחד המיילים הקרובים.

SocialValley מנוהלת על ידי אנשי שיווק מנוסים, אשר הגיעו מהתעשייה ובשנים האחרונות מנהלים פרויקטים מורכבים לשיווק דיגיטלי של תאגידים, עסקים וסוכנויות ממשלתיות. לקוחותינו נהנים מהשילוב המלא של אנשי אסטרטגיה, מנהלי קמפיינים, כותבי תוכן ואנשי MarTech העובדים יחדיו כצוות מיומן.

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך