האוצר השיווקי שמסתתר לכם בתוך החברה

data is the new oil

Data Is The New Oil

אתם וודאי מכירים את הביטוי Data is the new oil.
רובינו מבינים את המשפט כפשוטו – חברות כמו גוגל, פייסבוק, בוקינג וכו’, מתעשרות בזכות נתונים שאספו עלינו. זהו ה”נפט” החדש שלהם.

מה שרובינו מפספסים בביטוי של המתמטיקאי הבריטי קלייב האמבי, שהוא התכוון להגיד משהו אחר. הוא התכוון שנתונים הם כמו נפט. אין הרבה מה לעשות איתם בצורה גולמית. כדי להרויח מהם יותר, צריך להעביר אותם תהליך הפקה, תהליך זיקוק ועיבוד של הנתונים למידע ותובנות.

מהו "הנפט" שלכם?

ה”נפט” שלכם הוא הנתונים שהחברה שלכם אספה במהלך השנים. נתונים שנמצאים איפשהו במחשבי ושרתי החברה שלכם, במערכות המידע, באקסלים, במערכות האנליטיק או אפילו בטלפונים האישיים של מנהלי המכירות.
יש לחברה שלכם נתונים רבים מהם ניתן להפיק תועלת שיווקית כמו לאפיין את הלקוחות שלכם, להבין מה הם רוצים, מה הם בעצם קונים מכם, ועוד תועלות רבות. את הנתונים האלה אפשר למזג עם נתונים חיצוניים שניתן לרכוש או להשיג בחינם.

מה אפשר לעשות עם כל הנתונים האלה?
את הנתונים האלה אפשר לזקק ולעבד כדי להפיק מהם מידע ותובנות שיסייעו לחברה להרוויח יותר.

סושיאלוואלי אסטרטגית שיווק

איך עושים את זה? בתהליך מובנה: אסטרטגיית שיווק מוכוון נתונים

שלב 1 - כמו בנפט צריך לדעת מה אנו מפיקים כלומר, מה אנו רוצים לדעת?

  • מהו הסגמנט שמביא לנו הכי הרבה רווח והכי אפקטיבי לשווק לו?
  • איזה ערוצי שיווק הביאו לנו את הלקוחות הכי טובים?
  • מה מעניין את הלקוחות שלנו?
  • מה בעצם הם מחפשים כשמגיעים אלינו?

שלב 2 - מבינים איזה נתונים יכולים לעזור לנו לקבל את התשובה וממפים היכן הם מאוחסנים בחברה:

  • מיהם לקוחות העבר? (מהיכן הם, איזה תעשיות? תפקידים? גודל חברה וכו’)
  • מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלא רכשו?
  • מי מבקר אצלינו באתר? מה מעניין אותם?
  • איזה מיילים ששלחנו בעבר נקראו? ועל ידי מי?
  • כמה חיפושים יש למוצר שלנו באזור גיאוגרפי מסוים?
  • מה המצב הסוציו אקונומי של שכונות ש80% מלקוחותינו גרים בהן?

שלב 3

מעבירים את הנתונים תהליך סינון ונירמול כדי לא להכניס רעשים למערכת, אז מחברים ומצליבים נתונים ממקורות מידע שונים.

שלב 4

בסוף התהליך יש לנו נתונים אותם מכניסים למערכת BI שמאפשרת לנו להפוך את הנתונים למידע, מסקנות ותובנות.

לתהליך המתואר לעיל יש שם – אסטרטגיית שיווק מוכוון נתונים.

במהלך השנתיים האחרונות חברת Social Valley התמחתה בתהליך של בנית אסטרטגיית שיווק מוכוונת נתונים ללקוחותיה. הבנו כמה התהליך הזה שווה והחלטנו לצאת ולמכור אותו כשירות נפרד.

למי מתאים תהליך כזה?

  • לחברות שעושות את השיווק הדיגיטלי בעצמן.
  • לחברות שעושות זאת באמצעות סוכנות או קבלני משנה.

אז אם יש לכם שאלות בתחום השיווק כגון:

  • האם השיווק הדיגיטלי שאנו מבצעים אפקטיבי?
  • מי הלקוחות שלנו? מה הם קונים מאיתנו?
  • באיזה שווקים יש ביקוש למוצר שלנו?
  • היכן ניתן למצוא לקוחות הדומים ללקוחות העבר שלנו?
    ובעצם כל שאלה שעולה על דעתכם, אתגרו אותנו ודברו איתנו 👇
נעם מארי שיינברג

נעם מארי שיינברג

מנהלת קמפיינים דיגיטליים PPC עובדת בחברת Socialvalley, חברת דיגיטל שמטרתה לספק תוצאות אמיתיות לחברות B2B, כולל חברות שעובדות בנישות ייחודיות ומורכבות.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך