ה-SEO מת – יחי ה-SERP החדש?

כיצד הפך ה-SERP למטרת העל של כל איש שיווק דיגיטלי? כיצד הכפיף אליו את ה-SEO? מה יש לעשות כדי להבין אותו?

במאמר הבא נעסוק בניתוח המושג SERP, וננסה להבין אותו לעומק. נבדוק מהן הדרכים היום להגיע למיקומים הראשונים וכיצד כל זה יכול למנף הזדמנויות לשיווק דיגיטלי טוב יותר.

כולם מדברים על SEO אבל מעטים אומרים את השם המפורש SERP, אחד המרכיבים והתוצרים המרכזיים של השיווק הדיגיטלי.

המיקום הוא המלך, או איך מגיעים למיקומים גבוהים גם בפעילות אורגנית.

בואו נסכים – מה שמעניין אותנו בסוף זה התוצאות בדפי החיפוש Search Engine Results Page, המיקום שלנו. הרי ידוע שככל שנופיע בעמודים הראשונים של גוגל, יותר אנשים ייחשפו לאתר שלנו. אם שמתם לב, גוגל מתעדפת כך שהדף הראשון יראה מודעות כתוצאות ראשונות, אז איך בכל זאת מגיעים ללקוחות שלכם גם בפעילות אורגנית?

זאת ועוד, חיפוש זהה על ידי משתמשים שונים, יניב תוצאות שונות גם אם מילות החיפוש היו זהות. חשוב לזכור כי מנוע החיפוש מצרף נתונים כגון : מיקום גאוגרפי, היסטורית גלישה, IP ועוד. אבל מעל הכל, כמה פרמטרים משתתפים בדחיפת התוכן שלנו כלפי מעלה. כמשווקים ומפרסמים כדאי להיות מודעים לזה ולתכנן בהתאם את התשתית לפרסום התוכן שלנו – בין אם אורגני או ממומן.

הפרמטרים שגוגל עושה בהם שימוש הם בין השאר: איכות ה-Backlinks באתר שלנו, מילות החיפוש (Keywords), ה-Bounce Rate וזמן השהיה הממוצע בעמוד, נפח חיפוש, זמן עליית העמוד, הרספונסיביות ועוד. עוד קודם לכל פעילות פרסום, חשוב שבכל אחת מנקודות המגע האלה, התפקוד באתר יהיה מצויין.

 

מה שהצרכן רוצה או חיפושי ביטויים ברשת

הבנת הצרכן שלכם ומה הוא מחפש, כלומר, שימוש במילות חיפוש נכונות כולל זנב ארוך (Long Tail Keywords) שהשימוש בו הופך ליותר ויותר נפוץ בקידום אתרים בגוגל, יגרום לנו לקלוע טוב יותר לחיפוש.

והמלצות! המלצות של לקוחות ושותפים מרוצים הן דבר בעל ערך גבוה מאד ומייצרים אמינות גבוהה. אל תחסכו כאן.

פירוק אטום ה-SERP

סוגי ה-SERP נחלקים כמו כל דבר טוב, לשלושה:

  • ספק מידע – מחפש מידע אודות משהו או מישהו
  • מנווט – מפנה לאתר מסויים על סמך החיפוש
  • מכירתי – מענה לחיפוש עם כוונה לרכוש

האחרון שבהם יהיה ה’נדל”ן’ בו יוצג התוכן שלנו כמוכרים, ונגיע לשם על ידי שילוב של מילות מפתח העונות על חיפוש כזה: תיאור מוצר נכון או פירוט השירות שלנו, מחירים שיוצגו באופן ברור, הנעה לפעולה ‘לרכישה’, ‘קנה’, ופרטים מתאימים לסגירת הטרנזאקציה – אולי כמות, משקל הפריט וכד’. אז תגדירו לעצמכם בדיוק מה הכוונה בפעילותכם ובהתאם האתר צריך לשדר. מומלץ להשתמש במרכיבים הבאים, המוסיפים ערך מוסף משמעותי לבולטות של האתר שלכם בגוגל:

  • Google Images

    , וידאו – כאשר עורכים חיפוש של אתר בגוגל, התוצאה שבמקום הראשון לרוב תציג לצידה גם תמונות מ-Google Images, שהן במקרה גם תוצאות החיפוש הראשונות אם לחפש את אותה מילת מפתח ב’תמונות’, ולפעמים אף יופיע וידאו הקשור לאתר (במידה וישנו כזה)

gillette example

  • Google My Business

    – נועד לספק ניראות רבה יותר לעסקים מקומיים ומבוסס על מיקום גיאוגרפי. למרכיב זה חשיבות גדולה במיוחד בחיפושים מטלפון נייד.

google my business example

google my business mobile search

זה במידה והפעילות היא אורגנית.

במקרה של קידום ממומן, יש כיום מגוון אפשרויות:

  • מודעות Shopping Ads מורחבות מבוססות תמונת מוצר המספקות מידע נרחב כמו פרטי מוצר ו-reviews ומאפשרות כניסה לעמוד המוצר באתר ה- E-COMMERCE
  • יש מפות ו- Business listing

 

כלים נוספים לקידום אתרים – לא פחות שיווק דיגיטלי

Google Search Console

למי שעוד לא מכיר את השירות של גוגל Search Console, כלי חינמי שעוזר לייעל את התהליך הזה על ידי קבלת התראות ודו”חות לגבי הפעילות שלכם, כולל בקשות לאנדקס תוכן חדש שהזנתם לאתר, שאילתות חיפוש שמציגות את האתר שלכם, מראה אתרים שמציגים את האתר שלכם, מציג בעיות בהתאמה לנייד כגון גודל פונט לא גדול מספיק, ועוד.

SEMRush ואחרים

כלי עזר נוספים ומומלצים להבנה טובה יותר של פעילות האתר שלכם, הצגת מכלול נתונים והפקת דו”חות הם :

SEMRush חינמית ברמה הבסיסית שלה ויש שירות מקומי ויעיל בתשלום חודשי לא גדול – ZEFO. נוח לשימוש עם שירות לקוחות יעיל באמצעותו ניתן לנפק דו”חות ידידותיים ולעקוב אחרי נבכי הפעילות ותפקוד האתר. חיבור מהיר של האתר שלכם לכלים האלה, נותן לכם פריסה מאורגנת בצורה של dashboard ידידותי של התנועה, הדמוגרפיה, מילות המפתח, התחרות וכד’. כל כלי כזה ויתרונותיו – בדקו מה מתאים לכם יותר. אנליטיקס זה בסיסי אבל כאן יש טיפול ותצוגה בדרגה אחרת. מומלץ.

ולסיכום

אם חשבתם שהניראות והמיקום שלכם באינטרנט מבוססים על רמת ה-SEO בלבד, תחשבו שוב. SERP – Serch Engine Result Pages… השם אומר הכול. כדי לבלוט באינטרנט בצורה חסרת תקדים, ליצור אינטראקציה כמה שיותר רחבה ולייצר לידים ככל הניתן, קידום אתרים אורגני וממומן במובן הפשטני לא יספיקו. לפי הגורו החדש ששמו SERP, יש לכבוש את דפי התוצאות של גוגל, או כל מנוע חיפוש אחר, ולקבוע את מעמדו של העסק שלך בתוך כל הסערה התחרותית המתרחשת במרחב הדיגיטלי.

זהו שיווק דיגיטלי אמיתי!

רוצים ללמוד עוד על הדרך הייחודית שלנו לקידום אתרים אורגני? לחץ כאן ל-SEO מנצח

 

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך