תקציר למנהלים עסוקים בעולם השיווק הדיגיטלי והשיווק בכלל קיימים קיצורים ומושגים שכדאי להכיר. מושגים שמופיעים בכל סיכום, ובכל הצעת מחיר בתחום.
PPC ?CPL?
השיווק הדיגיטלי הביא איתו הרבה מאוד מונחים וקיצורים חדשים. המצב החדש הזה, שלא כולם מצליחים לעמוד בקצב השינויים שלו, פותח לנו עולם חדש של אפשרויות.
היום, כדי להגיע לאותם אנשים שאנחנו רוצים בצורה מדוייקת ומדידה אנחנו יכולים פשוט ללכת לפלטפורמות הדיגיטליות ולעשות את זה בתקציבים הרבה פחות גבוהים ובמחירים משתלמים.אז גם אם אתם מנהלים בכירים שלא מורגלים לעולם הדיגיטלי, הגיע הזמן לגלות אותו.
הנה הסברים לכמה מונחים והקבלה של חלק מהמושגים המוכרים לעולם השיווק הדיגיטלי, בצורה פשוטה וברורה:
ROI- Return on investment יחס החזר השקעה
זהו מונח מתחום ניהול הכספים המסורתי, הכוונה היא ליחס שבין ההשקעה לרווח הנוצר בעקבותיה (לעיתים נמדד בזמן ההחזר) , בשיווק דיגיטלי הכוונה היא לחישוב הרווח הנוצר מגידול במכירות בעקבות ההשקעה הכספית בשיווק הדיגיטלי.
מונחים מתחום הקידום הממומן
PPC- Pay Per Click
אם היה אפשר לשלם בפרסום בעיתון רק למי שדפדף בעמוד המודעה וחשב שהיא מספיק מעניינת בשביל לעיין בה, זה יכל להיות מושלם, לא?
PPC הוא המחיר להקלקה על פרסום באינטרנט. כל פעם שמישהו לחץ על הפרסומת הגורמת לפעולה אינטרנטית כלשהי , תחויב בתשלום עבור הקליק, כאשר התמחור לקליק נקבע בשוק מודעות משוכלל בכל רגע נתון.
CPM- Cost Per Mil
במקום חישוב כמות ההקלקות, ישנו מודל תשלום של חישוב צפיות, ללא ביצוע פעולה.
מן הסתם צפיה היא בעלת פחות ערך בשבילנו מאשר הקלקה, לכן נהוג לחשב את העלות לאלף מופעים- CPM. העלות היא לאלף מופעים של הפרסומת האינטרנטית, לעיתים משתמשים במונח CPI- קיצור של Cost per impression, מצב בו המחיר הוא לצפיה אחת בלבד.
CPL- Cost Per Lead
אם הצלחנו להביא ליד דרך האינטרנט זה נהדר. לכן כדאי לנו לחשב גם כמה זה עלה לנו ולגזור אחורה. זה בדיוק למה קיים המדד CPL- מודל תשלום לליד איכותי. לעיתים יש ספקי שירות שמוכנים לקבל תשלום לפי לידים איכותיים, ולעיתים יש צורך להביא לידים איכותיים בצורה עצמית אך כדאי מאוד לחשב את הCPL, על מנת לדעת את כדאיות הפרסום באינטרנט בתשלום.
CPA- Cost Per Action
תשלום לפעולה מוגדרת מראש שאנחנו רוצים שהגולש יבצע. ספקי הפרסום האינטרנטי נהיים יותר ויותר מתוחכמים, ומוכנים לקבל תשלום על פעולות שביצע הגולש, כמו חיוג, מילוי טופס, הרשמה לרשימת תפוצה וכו.
CTR- Click through Rate
כשאנחנו מייצרים מודעה אנחנו רוצים שהיא תהיה כמה שיותר רלוונטית לקהל היעד שלנו.
CTR הינו אחוז ההקלקות שמשתמשים שראו את מודעה לחצו עליה, זהו בעצם מדד מצויין לאיכות המודעה.
שימוש חשוב של המדד הזה הוא בנוסחת הכדאיות של ספקי הפרסום הדיגיטלי. ככל שהCTR יהיה יותר גבוה, יהיה כדאי לספק הפרסום לפרסם את המודעה במחיר יותר נמוך לקליק. וכתוצאה מכך העלות הכוללת לליד איכותי תרד.
User Acquisition / Customer Acquisition – תהליך רכישה.
התהליך הכולל בו אנחנו מובילים את קונה פוטנציאלי משלב הבנת הצורך עד לביצוע רכישה מלאה.
Content Marketing – שיווק באמצעות תוכן
שיווק באינטרנט באמצעות תוכן, הגברת הנוכחות האינטרנטית של עסקים ברשת באמצעות תוכן שיעניין לקוחות פוטנציאלים לכל אורך מסע הלקוח, החל מהבנת הצורך ועד לרכישה מלאה.
CRM- Customer Relationship Management
שימוש בטכנולוגיית מידע לשירות לקוחות ושימור הקשרים איתם, מענה על צרכים של לקוחות.
Marketing Automation
שימוש בכלים אוטומטיים לייעל ולכמת את כל פעילויות השיווק הדיגיטליות. ליצור תהליך אוטומטי שכל מגע אינטרנטי עם המותג שלך יגרום לפעילות כלשהי שמתאימה בדיוק לבקשת הלקוח ( לתת את הערך המוסף הנכון, בזמן הנכון במקום הנכון ולאיש הנכון)
Inbound Marketing
טכניקה המאפשרת ללקוח להיחשף לערך המוסף של המוצר או השירות לכל אורך החיפוש שלו אחר מענה מיטבי לצורך שלו. הרעיון שלה הוא לייצר הרבה תוכן רלוונטי לקהל היעד כדי לאגד סביבו קהילה נלהבת ולחזק את המותג, מהלכים שבסוף יובילו ללקוחות נאמנים.
SEO – Search Engine Optimization
תחום העוסק בקידום והעלאת דירוג אתרים במנועי חיפוש.
קראו על שיטת social valley לקידום אתרים אורגני
Conversion Rate
יחס המרה- מושג חשוב למנהל השיווק כשמדובר על שיווק באינטרנט, אחוז המבקרים שביצעו פעולה מסוימת שאנחנו מעוניינים שתבוצע.
Remarketing
שיווק מחדש- טכניקה של מעקב אחר משתמש שכבר נגע באתר שלנו, להציג לו את המותג שהוא כבר הכיר וכך להזכיר לו על קיומנו, לשם חיזוק מודעות למותג ועידוד מכירה אם לא התקבלה החלטה בביקור הקודם.
SEM- Search Engine Marketing
מנועי החיפוש הם פלטפורמה פרסומית חשובה מאוד בימינו. לכן קייםלתחום הפרסום הזה גם מונח בשם SEM- תחום העוסק בקידום בתשלום במנועי החיפוש, ביצוע פרסום כזה בצורה נכונה.
CRO – Conversion Rate Optimization
תחום העוסק בשיפור יחס ההמרה שלנו: כיצד לעצב את העמוד ליצירת יותר מכירות, העברת המסר בצורה הנכונה ועוד.
CTA – Call to Action
כל אלמנט שקורא לגולש להתקרב לקנייה- קריאה לפעולה, הכפתור שמוביל את הגולשים לשלב הבא במשפך המכירה שלנו.
Bounce Rate
אחוז נטישה של גולשים מהאתר שלנו מהעמוד הראשון אליו הגיעו באתר.
Exit Rate
אחוז יציאה של גולשים מהאתר שלנו, לאו דווקא מהעמוד הראשון אליו הגיעו.
Growth Hacking
טכניקת שיווק שמסתמכת על דרכים חדשניות וגדילה בתקציב “רזה”: שימוש ביצירתיות, כלי ניתוח, שיווק ברשתות החברתיות, שיווק באמצעות תוכן ועוד.
Landing Page
דף נחיתה, דף אינטרנטי תפקידו לגרום לפעולה ספציפית יחידה ומדידה כמו הרשמה לניוזלטר, השארת פרטי יצירת קשר, רכישה.
יחס ההמרה של דף נחיתה צריך להיות כמה שיותר גבוה.
Value Proposition
הבטחה של ערך שיגיע ללקוח ואמונה שלו שיקבל ערך אמיתי מהמוצר או השירות.
Lead Nurturing
טיפוח לידים- הכוונה לפעולה בה אנו מטפחים מערכת יחסים עם לידים גם כאשר הם אינם עוד מעוניינים במוצר או השרות שלנו אך בעלי פוטנציאל להיות.