פייסבוק שופ זה העתיד של פייסבוק, למה?
פייסבוק זו פלטפורמה “מזדקנת” אחוזי הנטישה עולים ומשתמשים חדשים כמעט שלא מצטרפים, זאת מגמה שפייסבוק לא יכולה לעצור. לשנות את הפלטפורמה כדי שתתאים יותר למגמות העכשוויות זו משימה כמעט בלתי אפשרית ולכן היא הולכת להתאים את עצמה לקיים ולנסות להפוך להיות הקניון הוירטואלי הגדול בעולם.
את המונח “social shopping” מארק צוקרברג כבר התחיל להכניס לנו מזמן, ועכשיו… מתחילים.
כרגע הפלטפורמה תעבוד כחנות בפייסבוק עם קטלוגים ומוצרים שכמובן יתממשקו עם המרקטפלייס אך המכירה תתבצע מחוץ לפייסבוק באתר המוכר כאשר כל מוצר חייב להיות מתוייג ב- url אישי משלו.
בעתיד, כנראה הלא רחוק פייסבוק ישיקו ארנק וירטואלי שיאפשר לנו לבצע את הרכישות בתוך פייסבוק, וכנראה מהרגע שזה יקרה המשימה להוציא אנשים מחוץ לפלטפורמה תהפוך להיות הרבה יותר קשה ויקרה (בכל זאת, פייסבוק דואגים קודם כל לפייסבוק).
לכן, בעיניי, בסופו של תהליך מי שרוצה למכור מוצרים פיזיים דרך פייסבוק יהיה חייב ליישר קו ולהיכנס לפלטפורמה, אז בעצם,למה לא עכשיו?
מי שמקדים מקבל ממתקים…
כידוע, כשפייסבוק רוצים להכניס פיצ’ר חדש ולקדם אותו הם נותנים לנו “ממתקים” קטנים בצורת הגדלת החשיפה האורגנית וככה מגדילים את ההצלחה של החלוצים וגורמים לכל השאר לשתף פעולה.
בפלטפורמת פייסבוק-שופ הניחוש שלי הוא שהממתק נמצא בפיצ’ר הקטן הזה שנותן לנו את האופציה לשתף את המוצר או הקטלוג בדף העסקי או האישי ולדעתי פייסבוק, לפחות בהתחלה, יגדילו לנו את נפח החשיפה בשיתופים האלו.
אל דאגה ,גם בממומן יש בשורה
כמובן שפייסבוק לא שוכחים את מטרתם האמיתית ויצרו אובג’קטיב לקמפיינים המיועדים לקידום החנות.
הקטלוגים שאנחנו יוצרים (בקלות רבה יש לומר) מתמשקים אוטומטית עם הקטלוגים באדס מנג’ר
ושם ברובריקה הזאת מופיעות שתי מטרות קמפיין חדשות:
הראשונה- קמפיין ייעודי לקידום החנות- קמפיין מכירה למוצר או קטלוג שנבחר
השניה- ופה כנראה הבשורה, היא קמפיין דינמי אוטומטי שבו פייסבוק מנתח את התנהגות המבקרים בחנות הפייסבוק שלנו ובאתר המכירה שלנו ומשגר להם פרסומות למוצרים שלנו שהוא חושב שיש סיכוי גבוה שהם יקנו. מיותר לציין שלפייסבוק יש אינטרס מאוד גבוהה שזה יצליח.
אוקי… ואיך זה קשור לB2B?
תקופת הקורונה שינתה את פני המשחק גם בעולם שיווק ה-B2B , טכניקות השיווק הישנות בצורת כנסים ותערוכות החליפו את מקומם בנוכחות דיגיטלית והאמת שגם יש תוצאות ( :
דוגמא מצויינת ניתן לראות אצל אחד מלקוחותינו- Premier meat שעשו מהלימון לימונדה ע”י כניסה לתחום האיקומרס כפיצוי על אובדן ההכנסות מתעשיית המסעדות שנפגעה, והציגו הצלחה מסחררת בעקבות ההחלטה.
ערך נוסף שיכול להיות לחברת B2B הוא הגדלת הדרישה למוצר מ”למטה” ע”י יצירת ביקוש מלקוח הקצה.
שימוש נכון בפלטפורמות השיווק הדיגיטלי וקידום מוצרים “תומכי אג’נדה” יגדילו את החשיפה שלנו גם מול לקוחות הקצה שייצרו דרישה בשוק אך גם מול לקוחותינו ועובדיהם שכיום נעזרים יותר ויותר בדיגיטל.
עוד כמה דוגמאות לתעשיות היצרניות מעולמות הB2B , אשר יכולות להנות מהשינוי המהפכני:
- תעשיות ההפצה הגלובלית של מוצרי טיפוח האישי
- ריהוט משרד המשווק ישירות מהיצרן לצרכן (חברה או משרד)
- תעשיית הברזים לתעשיות כבדות: Oil & Gas, הולכת נוזלים, בנייה ושיפוץ וכו’
- תעשייה Automotive
- הרשימה היא אין סופית
בקיצור, עולם האיקומרס והדיגיטל צומח בקצב גבוה, והגדיל את קצב הצמיחה שלו בעקבות הקורונה והיום זאת כבר לא נחלתם של עסקי ה-B2C בלבד.
פייסבוק, בעזרת הפייסבוק-שופס מתכננים להפוך להיות אחד מהשחקנים המשמעותיים בתחום והסיכוי הוא שזה גם יקרה.
לכן, שווה לנו לנצל את היתרונות בלהיות ראשונים ולשלב גם את פייסבוק באסטרטגיית השיווק שלנו.
מתלבטים אם פייסבוק-שופ מתאים גם לחברה שלכם?
צרו קשר והמומחים שלנו בסושיאל-ואלי ישמחו לספק לכם תשובה.