מאגר הקורסים והמכללות הטובים ביותר בישראל לשיווק דיגיטלי

תקציר למנהלים עסוקים

בחרתם להכשיר את אחד העובדים בתחום השיווק הדיגיטלי והלכתם לאיבוד בין כמות המכללות והקורסים השונים? אתם לא לבד.

הפוסט הבא מרכז את מגוון התחומים בעולם הדיגיטל וההיצע של הקורסים שמציעים הכשרה באותו תחום. ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי החל ממה לומדים, מי המרצים ולמי בדיוק מתאים כל קורס.

הפוסט מיועד בעיקר למנהלי שיווק, מכירות ואף מנכ”לים אך יכול להתאים גם לכל אחד שמעוניין לעשות את הצעדים הראשונים בתחום.

קורס שיווק דיגיטלי / שיווק באינטרנט – כל הפרטים

תחום “השיווק הדיגיטלי” הינו תחום רווי בהמון נושאים ותתי התמחויות, אשר כל תחום כזה, מתפתח בעצמו מדי יום ומשתנה כל הזמן.

עם ההיצע הגדול של התחומים והמשרות בתחום, גדל גם מגוון המכללות ובתי הספר המציעים הכשרות וסדנאות בתחומים כגון: קידום אתרים אורגני (SEO), פרסום ממומן (PPC), ניהול רשתות חברתיות (Social Media), שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing), שיווק שותפים (Affiliate Marketing) ועוד.

הצעד הראשון בבחירת הקורס, הוא בראש ובראשונה לעבור על התחומים השונים שאת חלקם הזכרנו למעלה ולמצוא את התחום או התחומים שהכי מדברים אליכם. התייעצו עם קולגות מהתחום, שאלו מומחים בפורומים השונים, בקרו בימים פתוחים והתחילו “ללכלך את הידיים”, עד שתמצאו את אשר הכי מדבר אליכם.

קצת רקע על המושגים…

SEO (קידום אתרים) – בתחום זה לומדים את נושא קידום האתר במנועי החיפוש (קרוי גם “קידום אורגני”), המכיל כל השיטות לאופטימיזציה של האתר לדרישות מנוע החיפוש ובייחוד בגוגל.

יש לשים לב שניהול SEO בצורה עצמאית בתוך הארגון יכול להיות בעייתי, מהסיבה שלחברות קידום אתרים קיים כבר מאגר לינקים משלהם ויש להם בדר”כ את כוח האדם המיומן לעשות זאת ביעילות. לכן, ההמלצה שלנו למנהלי שיווק היא להכיר את התחום והמושגים על מנת לדעת לנהל נכון את החברה החיצונית שאיתה תעבדו.

PPC (פרסום ממומן) –  תחום זה מכיל את עולם ניהול הקמפיינים בדיגיטל בפלטפורמות השונות. במסגרת ההתמחות בשיווק ממומן תלמדו כיצד להגיע לקהל ממוקד באמצעות שיווק מונחה תוצאות. קורס PPC נועד ללמד ניהול קמפיינים באמצעות גוגל אדוורדס, מערכת המודעות של פייסבוק, ופלטפורמות קידום תוכן (Outbrain/Taboola).

ניהול קמפיינים Inhouse בארגון, רצוי מאוד שיהיה מפוקח על ידי מנהל קמפיינים, האחראי על הטיפול השותף והיומיומי של הקמפיינים. האחראיות כוללת בין היתר בקרה על ניצול התקציב, שינוי הצעות מחיר לקליק, יצירת תוכן השיווקי ומדידת נתונים.

תוכן שיווקי (קופירייטינג) –  במסגרת תחום הכתיבה השיווקית לומדים את הידע התיאורטי וכן התנסות מעשית נרחבת – כיצד לכתוב תוכן המותאם לאינטרנט ולמנועי החיפוש, לצורכי שיווק במדיה החברתית, פרסום ממומן, בלוגינג, שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) ועוד.

ניהול תוכן שיווקי על ידי כותב תוכן בתוך הארגון הוא פתרון מצוין וברוב המקרים עדיף על חברה חיצונית לניהול התוכן. מנהלי תוכן פנים ארגוניים בדר”כ מגיעים עם יותר ידע בתחום העניין של קהל היעד ומכירים את הדקויות הקטנות של עולם התוכן שלהם. קורס מסוג זה נועד ללמד מנהלי שיווק או מנהלי תוכן כיצד להוסיף את הטאץ’ השיווקי אל התוכן האינטרנטי.

E-Commerce (מסחר אלקטרוני) – תחום המסחר האלקטרוני הפך בשנים האחרונות לאחד התחומים הבולטים של שיווק עסקים וחנויות ברשת. החנויות הפיזיות שהכרנו בעבר עוברים לאינטרנט וכל תהליך הקנייה והמכירה מתבצע מהבית, בלחיצת כפתור.

עולם ה E-commerce הוא עולם מרתק מאוד גם עבור בעלי חנויות וגם עבור עצמאים אשר מעוניינים לרכוש מקצוע חדש בתחום המסחר באינטרנט. עבור חנויות ועסקים, מדובר בקורס אשר תורם מאוד לניהול נכון של חנות אינטרנטית והכרת הכלים השונים.

בחרתי את התחום שלי, מה עכשיו?

מעולה.

עכשיו, החלטנו לנסות ולעשות לכם טיפה סדר בדברים ולמפות כמה מבין הקורסים המובילים בתחומי הדיגיטל השונים, במטרה שתמצאו את המקום הכי נכון עבורכם לפי תחום ההתמחות שאתם חושקים בו.

 

אז מה כל אחד מציע..?

המכללה לניו מדיה

המכללה הוותיקה למקצועות הניו מדיה והדיגיטל, המציעה מגוון רחב של קורסים בשיווק דיגיטלי, בניית אתרים וקורסים פנים ארגוניים לחברות ועסקים. המכללה זכתה לאורך השנים לשם נכבד מאוד ובין מרציה נמנים מומחים בתחום השיווק הדיגיטלי.

מה לומדים ולמי זה מתאים? –  מכללת ניו מדיה מכסה תחומים רבים ומעבירה סדנאות וקורסים בקידום ממומן, קורס מנהלי מדיה חברתית, קורס אנליטיקס, קורס שיווק ופרסום בפייסבוק וקורס קידום אתרים אורגני. המכללה מתאימה לכל אחד שרוצה להתמקצע באחד מהתחומים המוזכרים להלן ולהתחיל את צעדיו באותו התחום.

מי המרצים? – בין המרצים במכללה לניו מדיה ניתן למצוא שמות מוכרים מעולם הדיגיטל, ביניהם אדר חי (מנכ”ל SocialValley) , יאן קוטליארסקי (מומחה פייסבוק ומנהל הבלוג YanYanko), אנידור חקק (מומחה לשיווק באינטרנט), דימה קגנוביץ’ (מומחה לשיווק תוכן ובעלים של הבלוג “יזמניק“) ועוד.

מכללת HackerU

מכללת האקריו היא מכללה ותיקה המתמחה בהכשרות שונות בעולם ההייטק ובהשמת בוגריה. המכללה מציעה קורס מקיף של שיווק באינטרנט הנועד לכסות את הנושאים החמים והחשובים של אנשי הדיגיטל.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – קורס שיווק דיגיטלי בהאקריו מכיל בתוכו נושאים כגון: SEO, כתיבה שיווקית וקופירייטינג, PPC, אנליטיקס, חווית משתמש, רשתות חברתיות ועוד. הקורס מתאים במיוחד עבור אנשים אשר רוצים ללמוד אודות עולם השיווק הדיגיטלי על שלל תחומיו ובייחוד לאנשים שרוצים לטעום מכל תחום ולרכוש פרקטיקה ראשונית. בנוסף, מציעה המכללה קורסים נפרדים לקידום אתרים ורשתות חברתיות.

מי המרצים? – את תחום הקורסים בשיווק דיגיטלי מוביל דניאל כהנוב, מרצה ומומחה למקצועות הדיגיטל, בעל ניסיון רב בתעשיית השיווק הדיגיטלי ויועץ לחברות בתחום.

דיגיטל קולג’

מכללה חדשה יחסית שנפתחה בהובלת אבישי פרוינד, מרצה מוביל לתחום מקצועות השיווק הדיגיטלי. דיגיטל קולג’ מציעה כיתות לימוד מצומצמות ויחס אישי תוך יישום פרקטי של החומר הנלמד. במכללה ניתן למצוא גם סדנאות וימי עיון בנושאים מתקדמים כגון אנליטיקס, תג מנג’ר, שיווק באמצעות תוכן ועוד.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – המכללה מציעה קורסי שיווק דיגיטלי לניהול קמפיינים PPC, קורסי אדוורדס למתחילים ומתקדמים וקורס “בלוגינג” (ניהול תוכן). הקורסים מתאימים במיוחד לאנשים שמחפשים ללמוד בקבוצות קטנות תוך מתן יחס אישי, כמו כן, למכללה מגוון סדנאות לאנשי דיגיטל בעלי ניסיון אשר רוצים להרחיב את הידע בתחומי אנליטיקס, שיווק דיגיטלי באמצעות טאבולה/ אאוטבריין ועוד.

מי המרצה? – אבישי פרוינד הינו מומחה ויועץ לפרסום בגוגל וברשתות חברתיות, מייסד והבעלים של “לוגוס” חברה לשיווק דיגיטלי, מרצה בתחום השיווק הדיגיטלי במכללה למנהל ואוניברסיטת תל אביב.

AskPavel Academy

הקורס המקיף לקידום אתרים בהובלת פבל ישראלסקי, מקדם אתרים מוביל ומנהל הבלוג AskPavel.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – הקורס מכסה את הנושאים החשובים ביותר בתחום קידום האתרים. הקורס הינו קורס מעשי, במהלכו הסטודנטים מגיעים עם אתר ומקדמים אותו בעצמם לאורך המפגשים. הקורס מיועד לאנשי שיווק, יזמים, בעלי עסקים ומנהלים בארגונים שיש להם כבר רקע בסיסי בתחום האינטרנט והשיווק אשר מעוניינים לקדם את האתר שלהם גבוה.

מי המרצים? – בקורס ניתן למצוא מומחים מובילים לקידום אתרים ויצירת תוכן ביניהם: דניאל זריהן, פבל ישראלסקי, אריאל הוכשטדט ועוד.

Digitalent

מכללה מובילה לתחומי הדיגיטל, המציעה מגוון קורסים לשיווק דיגיטלי החל מניהול קמפיינים, מסחר אלקטרוני ועוד. למכללה נבחרת מרצים מרשימה במיוחד ומבין מרציה ניתן למצוא בכירים רבים בתעשיית הדיגיטל. בנוסף, מציעה המכללה מרכז קריירה ומסלולי השמה לסטודנטים ולבוגרים שלה.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – המכללה מציעה קורס מקיף למנהלי קמפיינים בדיגיטל (PPC), קורס eCommerce מעשי, קורס Data Driven Marketing וסדנאות שונות לאנשי דיגיטל. המכללה מתאימה במיוחד לכל מי שחושק להיכנס ולעבוד בתחום ניהול הקמפיינים. מאוד מומלץ עבור אנשים שרוצים להכיר את עולם ה-PPC על תחומיו השונים.

מי המרצים? – למכללה נבחרת מרצים מובילה ושמות מוכרים מעולמות השיווק הדיגיטלי כגון, אלירן בן יהודה (Taboola), אור פיאלקוב (Fialkov Digital), מארק און (מנכ”ל GetTaxi), עירית שוורץ (פייסבוק), לירון אברהם (Outbrain), מיכאל מיטרני (סופר-פארם) ועוד.

Seperia College

Sepria College הינה זרוע הלימודים של חברת Seperia לשיווק דיגיטלי, החברה מציעה קורסים בשיווק דיגיטלי בתחומי ניהול קמפיינים ברשת החיפוש ובפייסבוק. מכללה ותיקה אשר בוגריה משתלבים במגוון תחומים בהייטק ובמגוון חברות במשק.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – למכללה שלושה קורסי שיווק דיגיטלי עיקריים אותם היא מריצה: קורס PPC מקיף אשר מכסה את תחום הפרסום הממומן בפייסבוק ובגוגל וקורסים נפרדים לגוגל אדוורס ופרסום במדיה החברתית. מתאים במיוחד לאנשים אשר מחפשים להתמקצע בתחום הפרסום הממומן וגם לעוסקים בתחומים אחרים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית.

מי המרצים? – בין המרצים במכללה ניתן למצוא את אתגר שפיבק, מרצה מוביל ומנהל חברת Web Results ואמיר ירקוני (מנכ”ל ומייסד SEPERIA).

אקטיביטק

אקטיביטק הינה מכללה המתמקדת בהדרכה לפרסום בגוגל, במכללה ניתן למצוא סמינרים וקורסים שונים במגוון נושאים בתחום השיווק הדיגיטלי, תוך דגש בפרסום במנוע החיפוש של גוגל והסמכות Google AdWords.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – המכללה מציעה קורס PPC מקיף המקנה ידע מעשי בשימוש בכלים מתקדמים במערכות Google AdWords, פייסבוק, אינסטגרם ועוד. בנוסף, מציעה קורסי הסמכה של Google AdWords ו Google Analytics. המכללה מתאימה במיוחד לסטודנטים המתעניינים בתחומי PPC ובגוגל בפרט ואנשי מקצוע שמעוניינים להגדיל את החשיפה לאתר האינטרנט שלהם.

ALL THINGS DATA COLLEGE

מכללה המציעה קורסים לשיווק דיגיטלי תוך התמקדות בתחומי Analytics ושיפור יחסי המרה (CTR). את המכללה מוביל שוקי מן, מנכ”ל חברת LIXFIX מומחה בפרסום בגוגל ואופטימיזציה עם גוגל אנליטיקס.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – המכללה מציעה קורס מקיף בגוגל אנליטיקס המיועד לאנשי שיווק וכל אחד שרוצה להרחיב את הידע בשימוש בגוגל אנליטיקס, בנוסף מציעה המכללה קורס בגוגל תג מנג’ר וקורסים מזורזים לקידום אתרים ופרסום בגוגל ופייסבוק. מתאים במיוחד לאנשים עסוקים, אשר מחפשים לעשות קורסים מקיפים במינימום זמן.

מי המרצים? – בקורסים השונים ניתן למצוא את עידן בן אור (מקדם אתרים מהראשונים בארץ ויועץ לחברות), שוקי מן (יזם ומומחה לאופטימיזציה), אייל גרשון (סמנכ”ל תפעול בחברת Callbox) וטליה וולף (מנכ”לית Conversioner ומומחית לאופטימיזציה).

Digital-IL

מרכז לימודים יוקרתי ללימודי תחום המסחר האלקטרוני. המרכז מורכב ממיטב אנשי התעשייה בתחום הדיגיטל והאיקומרס. מקימי המרכז הינם אלעד גולדנברג (מקים ומנהל הפעילות העסקית של eBay) ושגיא סטוניס, מבכירי תעשיית האיקומרס בישראל.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – המרכז מציע קורס מקיף להכשרת ECM: מנהלי חנויות באינטרנט, תחום חם ומתפתח מאוד בימים אלו. במהלך הקורס, הסטודנטים זוכים להכיר מקרוב את עולם ה E-commerce , המגמות והשחקנים, עד להכשרתם כמנהלי מכירות באינטרנט. מתאים במיוחד למי שמתעניין ורוצה להיכנס לעולם המסחר האלקטרוני ולבעלי חנויות המעוניינים להרחיב את העסק הקיים שלהם לאינטרנט.

מי המרצים? – המרצים במרכז הינם מרצים בכירים בחברות הגדולות במשק ביניהם, יהודה קוגן (סמנכ”ל השיווק של Google ישראל), יובל אטד (מייסד ChinaBuy), מורד שטרן (מנהל קהילות גלובליות, HPE), יונתן ניומן (מנהל מכירות, PayPal ישראל), אלי לביא (מנכ”ל וואלה! שופס) ועוד.

Fialkov Digital Academy

הזרוע הלימודית של חברת הפרסום Fialkov Digital המתמחה בפרסום בפייסבוק, בהובלת אור פיאלקוב, מומחה ומרצה למקצועות הדיגיטל.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – המכללה מציעה סדנאות לפרסום מתקדם בפייסבוק עבור מנהלי שיווק בעלי רקע בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק, סדנאות לפרסום מתקדם בטבולה ואאוטבריין. מתאים במיוחד לאנשי דיגיטל אשר מעוניינים להרחיב את הידע ולהעמיק בכלים המתקדמים של פייסבוק, דוגמת Power Editor, יצירת קמפיין קרוסלה, יצירת קהלים, אינסטגרם ועוד. הסדנאות נפרסות לאורך יום אחד של לימוד פרקטי והיכרות של הכלים החדשניים של פלטרפורמות הפרסום.

מי המרצים? – אור פיאלקוב הינו מנהל ובעלים של חברת הדיגיטל “פיאלקוב דיגיטל” (פורץ דרך בתחום ניהול קמפיינים בפייסבוק), יאן (יאנקו) קוטליארסקי, ראש מחלקת מדיה חברתית ב- moblin, מרצה ותיק לשיווק ופרסום בפייסבוק.

רופין השתלמויות

המרכז האקדמי רופין מציע קורס חדש בשיווק דיגיטלי, אשר מכשיר סטודנטים בכלי השיווק הדיגיטליים וברשתות החברתיות. הקורס הינו חלק מזרוע ההשתלמויות של המרכז הטכנולוגי רופין המציע לימודי תעודה והכשרות מקצועיות.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – הקורס לשיווק דיגיטלי ברופין הינו קורס מקיף המכשיר את הסטודנטים בכל הכלים החשובים עבור אנשי הדיגיטל כגון: וורדפרס, בניית דפי נחיתה, קידום אורגני, קידום ממומן PPC, פייסבוק ורשתות חברתיות, כתיבה שיווקית ועוד. מתאים במיוחד לאנשים מנהלי שיווק, פרסום ותקשורת או כל אחד המעוניין בהסבת מקצוע ועבודה כשכיר בחברת פרסום.

מי המרצים? – הקורס כולל מרצים מובילים בתחומי הדיגיטל השונים: דניאל זריהן (מומחה לקידום אתרים SEO ומנהל את הבלוג הפופולארי לקידום אתרים), דימה קגנוביץ’ (מומחה Content Marketing), אבי סנטו (מנטור לשיווק דיגיטלי ומכירות) ויוסי לוי (מנהל אקדמי ומרצה בכיר למקצועות השיווק הדיגיטלי).

קורס גוגל אנליטיקס- ווב אנליטיקס ישראל

קורס גוגל אנליטיקס הראשון בישראל, ואחד המקיפים והמקצועיים ביותר בתחום.

מה לומדים ולמי זה מתאים? – הקורס מיועד למי שרוצה לקחת את הידע שלו באנליטיקס לרמה גבוהה בהרבה. קורס גוגל אנליטיקס ייתן לכם הבנה עמוקה בעולם הדטא. לקורס מאות בוגרים בישראל והוא מועבר בהרצליה.

מי המרצים? – אסף טרפיקנט, אחד מהאנשים המקצועיים בישראל בעלם הדטא והאנליטיקס.

MC-Forum:

מרכז הדרכה ובו סדנאות משתנות, ממוקדות ויישומיות למנהלי שיווק ודיגיטל בעיקר בחברות B2B שרוצים להגדיל את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולהישאר מעודכנים על כלל השיטות, הפלטפורמות וטכניקות השיווק היום. הסדנאות מתבצעות בקבוצות קטנות במשרדי WeWork שרונה בת”א.

המרכז מקיים גם סדנאות פריות בהתאמה לארגונים במשרדיהם.

 

במידה ואתם מעוניינים לבדוק מוסדות לימוד נוספים לשיווק דיגיטלי:

היכנסו למאגר מוסדות הלימוד למקצועות הדיגיטל בארץ, מרצים ומורים פרטיים.

תודה לאסף פז, מנכ”ל QualiMatch על יצירת המאגר והשיתוף למען הקהילה.

מקווה שעזרתי 🙂

בהצלחה!

Hanan

Hanan

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך