ערוצים דיגיטליים באסיה – מי השחקנים המרכזים

בואו נדמיין שרוב הלקוחות שלכם חיים ומייצרים במזרח אסיה: יפן, טאוין, דרום קוריאה וכן, גם סין.

תנו לי לגלות: אין מה לדמיין. זוהי מציאות של לא מעט חברות B2B טכנולוגיות יצרניות ויצואניות כאן בישראל. זהו שוק המטרה העיקרי שלהם – ו 90% מהפעילות הרווחים שלהם מרוכזים באסיה.

 

בשביל לסדר את האוזן: הייצוא לאסיה הולך וגובר בשנים אחרונות. מדובר בלא מעט תחומים טכנולוגיים, בין המשגשגים בעולם. למשל: תחום Semiconductors, FPD, Defense, Medical Devices, אוטומציה ורובוטיקה ועוד טכנולוגיות מתקדמותעל פי מכון הייצוא, היקף יצוא הסחורות והשירותים לאסיה עמד בשנת 2020 על 22% (ארה”ב 23% ומדינות האיחוד האירופי 30%). המגמה של גידול הייצוא לסין צפוייה להמשיך גם ב2021. (https://www.export.gov.il/api//Media/Default/Files/Economy/export_megamot_2020.pdf)

חברות ישראליות מהמצליחות בעולם, המייצאות לאסיה משקיעות לא מעט משאבים ומאמצים בקידום הפעילות השיווקית באסיה. ראו לדוגמא את Intel, שנתח מכובד מהמכירות שלה בשנת 2020 היה לסין.

השאלה הנשאלות –מהו התמהיל הנכון לפעילות שיווקית ופרסומית אופטימלית באסיה הגדולה והנחשקת.

בעידן הפוסט קורונה, עולם המפגשים הפיסיים כגון תערוכות, סמינרים ופגישות אישיות – כבר פחות רלוונטי. אותו עולם עסקי פיסי מסורתי מפנה את מקומו לזירה וירטואלית: ערוצי דיגיטל ופלטפורמות וירטואליות אחרות תופסות את מקומו.

במאמר הבא אני אפשר את מפת הערוצים הדיגיטליים באסיה: יפן, טאיוון, דרום קוראיה וסין.

כדי לעזור לחברות יצואניות, נתן כאן סקירה קצרה של ערוצי דיגיטל באסיה רבתי.

בטח שיערתם: באסיה הזירה הדיגיטלית נראית שונה. דומה ושונה. ובנוסף להכל, בכל מדינה, זה קצת אחרת. יאללה – בואו נצלול פנימה.

יפן – Japan

רשתות חברתיות האפליקציות הפופולריות ביפן הן:

  • YouTube
  • Instagram
  • Twitter
  • Line

ממחקר שערכתי גיליתי שגם  לFacebook  ו Instagram יש נוכחות מכובדת.

חשוב לציין, כי ערוצים נוספים למוכרים לנו מתווספים למשחק ביפן והם יכולים להגיע בצורה אפקטיבית יותר לנתח קהל משמעותי יותר:

  כמה מילים על Facebook ביפן

  • פייסבוק ביפן היא כמו LinkedIn במערב
  • פייסבוק משמשת ביפן כרשת ל Networking
  • כמובן, יכולות הטירגוט בפייסבוק מעולות – וניתן להשתמש בהן על מנת להגיע לקהל היעד הרצוי, גם ב B2B

מהי LINE ומדוע חובה עלינו להכירה כפלטפורמה מרכזית באסיה?

Line היא אפלקציית המסרם הנפוצה והפופולרית ביותר ביפן (בדומה לWhatsapp אצלינו). בLine קיימת אופצה לפתוח חשבון עסקי ולקדם את החברה ושרותיה. הפעילות העיסקת ב LINE מאפשרת ניהול קמפיינים, ניהול אינטראקציות  ושיח ישירים ומיידיים עם הלקוחות

לניהול פעילות מומנת בLINE מגוון פיצ’רים ואפשרויות, בדומה למה שאנחנו כבר מכירים ב Facebook למשל:

  • נתונים דמוגרפיים כמו גיל, מיקום, מגדר, תחומי עניין וכו’
  • יצירת אוכלוסיות וקהלים וטירגוט שלהם
  • יצירת קהלי Lookalike
  • רמרקטינג – שיווק מחדש

 

אבל מה עם מנועי החיפוש?

על פי הנתונים החלוקה היא כדלקמן:

Google חולשת על כ 77% מהשוק וYaho עומדת על כ-18%. 

 

Taiwan

טאיוון, משמשת היום כשער משמעותי לסחר באסיה בכלל ולסין בפרט. רבים מהמפיצים נמצאים שם, ושיווק דיגיטלי בערוצים הנכונים בודאות יובילו לחיזוק חשוב של נוכחות בשוק.

פריסת מנועי חיפוש בטאיוון

ללא ספק, GOOGLE שולטת ובגדול.  הנתח של GOOGLE עומד על 96%  ומרבית האחוזים הנוספים הולכים ל Yahoo.

 

אפליקציות ורשתות חברתיות

כאן, המצב כבר מאפשר מגוון רחב יותר והתמהיל המדיה צריך להיות בנוי בהתאם.

YouTube, Facebook וLine – חולשים על השוק עם חדירה של בין 80% – 90% לכל אחת מהן.  לLinkedIn – יש נוכחות לא רעה של כ 16%.

 

דרום קוריאה – South Korea

מנועי חיפוש – Search Engines

3 מנועי חיפוש נפוצים שולטים בצפון קוריאה:

  • Google – 77%
  • Naver – 14%
  • Bing – 3.6%

אמנם לGoogle  שליטה ונוכחות מכובדות, אבל Naver נמצא בשימוש מאסיבי וכדאי לשקול אותו כערוץ משמעותי.

 

רשתות חברתיות ואפליקציה בדרום קוריאה

YouTube, KakaoTalk, Facebook ו – Instagram – הן הרשתות המובילות בדרום קוריאה.

  • Youtube – 83%
  • KakaoTalk – 81%
  • Facebook – 56%
  •  Instagram – 53%

הרשת הייחודית למקום בדרום קוריאה, מבין הרשתות שאנחנו מכירים היא KakaoTalk.

מידע מעניין ומאוד רלוונטי ל B2B  הוא ש בשנת 2019 השיקה Kakao Corp רשמית את ‘KakaoTalk BizBoard’ (המכונה גם Talkboard), מיקרו-שירות עסקים לעסקים (B2B) באפליקציית KakaoTalk. מותגים ועסקים רשאים כעת לפרסם מודעות באפליקציית המסרים של KakaoTalk.

סין

כידוע לכולם, סן הקומוניסטית חוסמת את ערוצים הדיגיטל המערבים בשטחה.

מסיבה פשוטה זו, קמו הערוצים מגוונים מקומיים.

נתחיל ממנועי חיפוש:

https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/china

כפי שאנחנו רואים: Baidu ו Sogou תופסים את המקומות הראשונים.

רשתות חברתיות ואפליקציות:

https://datareportal.com/reports/digital-2020-china

הרשתות החברתיות השולטות בסין הינן:

  • WeChat
  • Weibo
  • Baidu Tieba

חשוב לציין כי יכולת התפעול של הרשתות מחוץ לסין היא מאוד בעייתית, ולעיתים אף בלתי אפשרית בשל ההגבלות של הממשל הסיני.

לסיכום

אם נמפה את כל הערוצים הדיגיטליים באסיה – נגלה שיש הרבה ייחודיות אבל, ברוב המדינות (למעט סין, כמובן) הערוצים המערביים עדיין נוכחים וחזקים.

3 עובדות משמעותיות מאוד:

  1. לרשתות חברתיות קיימת מובחנות הרבה יותר חזקה מאשר למנועי חיפוש. ברוב המדינות Google שולטת. לזירת הרשתות החברתיות, כאמור, צביון שונה בזכות: Line, KakaoTalk, ועוד.
  2. שימו לב כמה YouTube חזקה ופופלרית. העובדה הזו עוד יותר מדגישה את העובדה שלתוכן וידאו יש עדיפות ברורה.
  3. ועוד עובדה חשובה – כל הפעילות חייבת להיות בשפת המקום – אנגלית זה מעולה, אבל ב יפנית/ קוריאנית וסינית על כל סוגיה – זה נשמע הרבה יותר טוב!

קבלו את הסיכום באינפוגרפיקה נוחה לעיכול:

 

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ' - מנהלת שיווק דיגיטלי בSocialValley. מתמחה ב B2B Marketing בשווקים בינלאומיים ובשוק המקומי.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
פוסטים מומלצים עבורך