תקציר לאנשי שיווק דיגיטלי עסוקים
ביטויים רגולרים יכולים להיות כלי מצוין לשימוש בגוגל אנליטיקס. בעזרתו תוכלו להגיע לנתונים שתרצו ביותר חופשיות, לסנן ולפלח בקלות רבה יותר את הדוחות שלכם. הנה מדריך שמסביר מה שאתם צריכים לדעת כאשר אתם באים להשתמש בביטויים רגולרים, שנמצאים סביבנו כל הזמן בגוגל אנליטיקס.
*פוסט זה מתאים יותר למי שיחסית מתמצא בגוגל אנליטיקס.
ביטויים רגולריים הינם כלי חזק לשימוש בגוגל אנליטיקס.
כאשר אנחנו נרצה לייצר פילטרים מתקדמים, פילוחים מותאמים אישית ועוד, בעזרת ביטויים רגולריים אנחנו נוכל להגדיר בדיוק מה שאנחנו רוצים שהוא מעבר לאפשרויות המוגדרות לנו מראש.
בעצם, השימוש הבסיסי בביטויים רגולריים, שמשתמשים בהם גם בשפות תכנות, הוא דיבור בשפה פשוטה כך שגוגל אנליטיקס יבין מה שאנחנו רוצים ממנו. העניין הוא שזה נראה מאוד מסובך ומפחיד, כשבעצם זה לא כל כך, והחלק המעניין והמאתגר באמת הוא לדעת לנצל אותם בצורה אפקטיבית ולא ללמוד אותם.
הפוסט הזה נועד כדי לעזור לכם להתחיל לנצל את היתרון בשימוש בביטויים אלו לטובתכם. אני רואה הרבה אנשים שכל המחרוזות הללו מפחידות אותם ואין באמת סיבה. זהו כלי שימושי מאוד לפעמים ויעיל.
עם הסבר פשוט כיצד זה עובד נוכל לנצל את הביטויים הללו כך שיתנו לנו מגוון אפשרויות לשימוש. גוגל אנליטיקס יבין בדיוק אילו נתונים נרצה ממנו בכל שלב, וביטוי כמו
כבר ייראה מובן לחלוטין. (אין לביטוי כל משמעות- המצאה של רגע) אני יכול לומר שהמונח הבא יענה להגדרה, בהנחה שנשים רווח בתחילתו-
1111111115a
נתחיל?
קודם כל, פירוט מה כל סימן אומר.
s מסמן תו רווח, כאשר אם נחליף את הs באות S זה יאמר “לא רווח”.
d מסמן תו ספרה, כאשר אם נחליף את הd באות D זה יאמר “לא ספרה”.
w מסמן תו אות או ספרה (לא רווח/ניקוד), כאשר שוב, האות הגדולה אומרת ההפך.
. (נקודה) מסמן כל תו. נשתמש בה כאשר לא באמת משנה לנו התו שיופיע, אבל שיהיה שם.
[ ] – סוגריים מרובעים מסמנים קבוצה שבה אנחנו יכולים להשתמש במספר צורות:
[אדר] – אומר: כל תו, שעונה להגדרה של א’, ד’ או ר’.
[^אדר] – כאשר הסימן ^ מגיע לאחר סוגריים מרובעים אנחנו בעצם אומרים אל תכלול. כלומר במקרה כזה [^אדר] – כל תו שהוא לא א’, לא ד’, ולא ר’.
[1-5] – טווח. המספרים בין 1 ל-5 וכד’. אותו דבר תופס לגבי אותיות.
{7} – כאשר סוגריים מסולסלים עם מספר מופיעים לאחר אלמנט מסוים, הוא מסמן את כמות הפעמים שהוא נדרש להופיע. במקרה הזה, 7 פעמים.
{7,9} – אותו הדבר, בין 7 ל9 פעמים.
{7,} האלמנט מופיע 7 פעמים או יותר.
* הוא סימן שבא לאחר תו מסוים ואומר: עבור 0 או יותר מהתו הזה.
+ עובד באותה צורה כמו * , רק שכאן חייבת להיות הופעה אחת לפחות.
^ מסמן התחלה של ביטוי. כלומר ^א.+ אומר: כלול רק את הביטויים שמתחילים בתו א’.
$ מסמן סוף ביטוי. כלומר .+א$ אומר: כלול רק את הביטויים שנגמרים באות א’.
? אומר “עצלן”. הכוונה כשנאמר להיות עצלן היא להגיע למינימום האפשרי של אורך המחרוזת. אם לא נשים את הסימן הזה, נגיע למקסימום האפשרי. לדוגמה, ניקח את הביטוי הקודם.
.+א$
הביטוי יענה עבור כל ביטוי של שני תווים ומעלה, העיקר שהוא יסתיים בתו א .
כלומר הוא עונה לביטויים אסמכתא וגם לביטוי בא . אם נוסיף את הסימן שאלה, ונהפוך את הביטוי ל
.*?א$
מה שיקרה הוא שכל מונח יכלול את הכמות הכי קטנה של תווים האפשרית. זה כבר לא יהיה אסמכתא אלא תא .
| מסמן “או”. לאחר שנוסיף תו זה כל מה שמעבר לסימן יכול להתאים או לביטוי שהיה לפני או לביטוי שהיה אחרי.
()– סוגריים עגולים מקבצים כמה תווים יחדיו ויוצרים קבוצה.
ימנע מסימנים של ביטוי רגולרי להיות כאלה. כלומר אם רצינו להשתמש בנקודה כחלק ממחרוזת תווים רגילה, נצטרך למקם את ה לפניה.
Ax1 – שלוף את קבוצה 1 בשדה A, או כל קבוצה אחרת שנבחר (טוב לפילטרים תחת “מתקדם”, אותו דבר עובד עבור קבוצה B). בשביל ללמוד יותר על אופן השימוש בביטוי תוכלו לפנות לכאן .
נעבור לכמה דוגמאות ואילו ביטויים יכולים לענות עליהן:
^מ{2}..s…ם$
מה הביטוי בעצם אומר?
^מ התחל את הביטוי בתו מ
{2} שיופיע לפחות פעמיים
.. שני תווים כלשהם
s רווח
… שלושה תווים כלשהם
ם$ שהביטוי יסתיים בתו ם
היכן ביטוי זה יכול להתאים:
ממתק שלכם
ממצא ברעם
עוד דוגמה:
(הביטוי הזה מופיע משמאל לימין, לא להתבלבל)
משמעות הביטוי:
[1-6] – ספרה שבין 1 ל6.
1* – 0 הופעות או יותר של הספרה 1.
| – או
d– ספרה
1* – 0 הופעות או יותר של הספרה 1
2$– הספרה 2 בסוף הביטוי.
למשל לביטוי זה מתאים:
11
21111111111
6
811112 (אמנם המספר לא מתחיל בספרה בין 1-6 אבל עונה לכלל ה”או” השני)
82
כאשר יש הבנה בסיסית, כלי מצוין שיעזור לכם ללמוד ביטויים רגולריים בקלות הוא פשוט להתנסות באתר Regexr .
ניתן לבחון ביטויים שיצרתם ולבדוק האם הם עונים למה שיצרתם.
בואו נראה איפה אנחנו משתמשים בזה בגוגל אנליטיקס:
בדוגמה שלמעלה יצרתי פילוח בגוגל אנליטיקס שבו אני רוצה שיוצגו לי רק המשתמשים שהגיעו מקמפיינים שיצרתי ששמם מתחיל בs. לדוגמה במצב בו הקמפיינים שלי נקראים s1, s2, s3…
ואני רוצה לקבל רק אותם.
דוגמה נוספת:
בדוגמה זו לקחתי את דוח דפי הנחיתה בגוגל אנליטיקס ורציתי לבצע סינון לדפי הנחיתה מהבלוג ( שה URI שלהם מתחיל במילה “בלוג”) וכוללים בכתובת את המילה “שיווק” איפשהו בתוך הכותרת.
לסיכום…
ביטויים רגולרים מאפשרים לכם חופש גדול יותר באנליטיקס ועוזרים לנתח את הנתונים בצורה טובה ונוחה יותר. זהו כלי שיכול להיות שימושי מאוד בשביל כל משווק דיגיטלי.
מחכה לתגובות שלכם!