מהם השינויים ואיך ניערך אליהם – Digital Marketing Transformation?
את השינוי שחולל COVID-19
בחיינו האישיים כולנו חווים כבר זמן מה. לא להכל ניתן להיערך. לשינויים בשיווק העסק שלנו, דווקא כן.
במגזין פורבס כבר בתחילת המשבר, הקדימו לזהות וציינו שמרכיב מרכזי במענה לכך טמון בטרנספורמציה דיגיטלית.
עסקים רבים זיהו את ההזדמנות ופועלים כדי לחזק את הפעילות השיווק הדיגיטלי. בתקופה בה טיסות מתבטלות ושערי העסק נסגרים או מצטמצמים, השיווק הדיגיטלי משמש ערוץ פעיל ללא מגבלות של איזורי זמן וגבולות גיאוגרפיים ומאפשר קיום פעילות עסקית, הרחבת היכולות והזרוע השיווקית.
בכנס בהתאחדות התעשיינים שהתקיים בשיא המשבר, שיתפו אותנו מנהלים באתגרים של קיום עסק בו אין מענה בערוצי הדיגיטל. “פשוט עבדנו כרגיל, כמו בכל השנים” – ציינו חלק. אבל השינוי כבר כאן! אם זה הצורך להמשיך לפרסם באיזורים שבהם מפיצים נקלעו למצב של השבתה או הרצון לשליטה טובה יותר בעסק – זה הזמן לפתוח ערוצי שיווק דיגיטליים בהם אתם זמינים ופעילים בכל שעות היממה.
גם ב– B2B רוב הפעילות השיווקית עברה לדיגיטל
אז מה אנחנו מזהים ? ואיך נערכים ?
- כמגמה, יש פעילות רבה יותר באון-ליין, ממש בכימות שעות גלישה.
- גם בתחומים של B2B יש shift :מהתנועה במחשב לנייד. רבים עובדים מסביבות עבודה אחרות מהרגיל או מהבית וגולשים מהניידים גם לצרכים עסקיים. חברות הפרסום הגדולות זיהו את זה והוזילו תעריפי פרסום במהלך המשבר. מי שהמשיך לפרסם הרוויח הזדמנות לחשיפה ובולטות.
- ניתן לזהות גם Shift בתוך הדיגיטל – אם זה חיפושים ברשת של קנייני חברות גדולות שהתהליכים בהם נעשו בצורה יותר מדורגת וארוכה.
- כעת, גם ב- B2B יצירת הקשר מתבצעת גם באמצעות הרשתות החברתיות, כולל בקשות למפרטים טכניים והצעות מחיר. הקשר הישיר הזה עם הקונה, נותן לעיתים הצצה מקרוב ללקוחות חדשים ופוטנציאלים שלנו מעבר לאלה שהכרנו עד כה.
השיווק הדיגיטלי הפך מתומך מאמץ שיווקי למרכז הכובד של העסק – ערוץ פתוח לתקשורת 24/7
אז מה בדיוק השינוי בערוצי השיווק ?
לחשיפה ברשתות יש ערך רב יותר כיום
אם פרסום ברשתות נחשב בעבר מותרות ומקום לעדכונים לפעילות מיוחדת או נצרך על ידי אוכלוסיות מסוימות לצרכים מסוימים, הערוצים הדיגיטליים הם כיום הפכו לאבן יסוד של כל עסק – שופר של ממש ואמצעי ישיר לקבלת פניות ומתן מענה בעל ערך אמיתי ללקוחות. גם הדמוגרפיה של המחפשים השתנתה ומילניאלז מהווים כיום מרבית מהקניינים. החיפוש והתנהלות באון-ליין טבעי להם מאד.
מחקרים מראים שקניינים בתחומי B2B עורכים מחקר באון-ליין בדיוק כמו צרכן סופי, לפני שהם פונים לחברה. עם 60% ממסע הלקוח נעשה באון-ליין לפני הפניה, כדאי שנהיה ערוכים היטב עם “חלון הראווה” שלנו. את הפניה ייתכן שלא נקבל לעולם, אם לא ניתן את המענה ההולם כבר בחזית הפעילות השיווקית שלנו באון-ליין.
ה- Scale השתנה. השיח עובר לדיגיטל וערוצי השיווק הדיגיטלי הפכו למכפילי כח. עם פניות ישירות ומסרים ממוקדים, ניתן להגיע למגוון אוכלוסיות יעד וקהלים ולייצר חשיפה ללקוחות פוטנציאלים ואפילו כן, לייצר ענין ולקבל פניות של ממש.
וההשקעה הזו היא לטווח ארוך. תשתית מוצלחת תשרת אתכם היטב גם כשתחליטו לפתוח חנות באון-ליין או איזור מיוחד למפיצים להורדת תוכן וכלים שיווקים ביעילות ובמהירות. הכל יחד ייצר אקו-סיסטם שלם שהיא סביבת העסקים החדשה שלכם. תתחדשו !
ואיך הטרנספורמציה הדיגיטלית משרתת אותנו ?
מאחר והקורונה עוד לא עוזבת אותנו אבל דפוסי ההתנהגות באון-ליין משתנים – בהחלט שווה לבסס את יכולות השיווק הדיגיטלי כי הלקוחות שלנו, השותפים העסקיים והמפיצים כבר משנים את אופן הפעולה שלהם בהתאם לאילוצים וכדאי להיערך בהתאם. הציפיה לגישה קלה ונוחה למידע אודות השירות או המוצר שמחפשים, נגישות ליצירת קשר, קבלת מענה מהיר ואפילו מיידי דורשת היערכות בהתאם כולל אוטומציות למענה באיזורי זמן אחרים. השערים נפתחו ואנחנו יכולים לעבוד גלובלית. ועכשיו בקלות יתרה.
תקציבים שהתפנו מתערוכות וטיסות שבוטלו, ניתן כעת להשקיע בפעילות שתניב לנו תועלת וניתנת למדידה בלייב. אין צורך לחכות – התוצאות ניכרות ישר. האם התעניינו במודעה, התייחסו למסר ויצרו קשר ? ומי בדיוק החברה, איפה היא ממוקמת – הכל חשוף לשיקול דעת וקבלת החלטות שלנו לגבי ההמשך, כלומר, באיזה ערוצים להשקיע ואיך לנתב את התקציב.
הכנו עבורכם טמפלייט שיעזור לכם לנתב את התקציב שלכם: לטמפלייט תקציב השיווק
בניית אקו-סיסטם לשיווק דיגיטלי מנצח
ניתרם רבות אם נדע להופיע ולהיחשף במגוון פלטפורמות, כמובן בהתאמה למוצר או שירות שלנו. ככל שנייצר אקו-סיסטם יותר צפופה, נגדיל את הסיכוי ליצירת Hook שיעלה בחכתנו את הליד הבא.
במרכיבי האקו-סיסטם כדאי להיערך עם :
- הבנת קהל היעד שלכם – מה והיכן הם מחפשים
- תוכן מקצועי מקורי עם מענה מותאם לאופן החיפוש
- נקודות מפגש רלוונטיות ורבות ככל האפשר במפה הדיגיטלית
- ביקורות וסקירות של המוצר והשירות על ידי צדדים נוספים; שת”פים ל-Cross sale
- חומרים ויזואליים תואמים להבלטה וחיזוק
המגמות בשיווק דיגיטלי מתחזקות לקראת 2021
תוכן ויזואלי
התוכן הויזואלי משמש כבר עכשיו לחיפושים במגוון הערוצים, כולל כמובן קניה דרך פרסומים ברשתות. תוכן אינטראקטיבי כמו סקרים, 360 מעלה מאד את ההתעניינות כמו גם וידאו והחיפוש הקולי אף הוא כאן וההיערכות לזה צריכה לכלול התייחסות לאופן ואורך הניסוחים. התאמה לנייד כמובן חובה בעידן בו הגלישה נעשית מכל מקום, פניה ברמת היחיד בין אם בפלטפורמות של דיוור או מודעות גם היא מניבה תוצאות טובות יותר מאשר פניות כלליות לקהל שלנו שמורכב מיחידים המעריכים התייחסות לצורך הייחודי שלהם – גם כשהלקוח הוא חברה. אוטומציות מאפשרות תהליכים יעילים לצורך כך. לערכים המנחים יש השפעה על החלטות עסקיות וחברות יקבלו החלטות גם על סמך נתון זה.
גמישות עסקית
אסטרטגיה ארוכת טווח היא הכרח לעסק, אבל התקופה האחרונה הראתה לנו כמה חשוב להיערך גם עם מטרות ויעדים קצרי טווח ל- quick wins.
ערוצי השיווק הדיגיטלי מאפשרים לנו יישום של 2 המסלולים בו זמנית לכדי סביבה שלמה שבה נפעל ונתקשר עם הלקוחות. הכל בהתאם למטרה העסקית הכללית של החברה, כמובן. בהתאם, נקבע מדדים, נדייק ונשפר ככל שהתהליך יתקדם. חשוב להבין את היתרון הגדול בכך שבהקלקה אחת, קמפיין יכול לעלות ולרדת, אוכלוסיית יעד יכולה להיווצר לנו על סמך תובנות מהפונים והגדלת החשיפה גם היא אפשרית יחסית בקלות על ידי ניתוב התקציב. הגמישות הזו חשובה כדי להתפתח בכיוונים שנכונים לנו.
כולנו באותה הסירה
אם פעם באנו כבעלי עסק עם אסטרטגיה ברורה, תכנית פעולה שתומכת ולא סטינו ממנה למעט בעיתות משבר זמניים, עכשיו ההיערכות היא לפתיחות וגמישות תמידית. הפתרון לא נמצא אצל גורם בודד – לא הדירקטוריון ולא הנהלת החברה – הלקוח הוא זה שיחליט מה מתאים לו והיכן למצוא את הפתרון. אם נשכיל למוטט גדרות, להרחיב את הגבולות ולהנגיש את עצמנו לעולם – ימצאו אותנו בקלות ונהיה חלק מהביזנס העולמי בתחומנו.
כאן תוכלו לצפות בהרצאה בנושא השינויים בשיווק הדיגיטלי.