שיווק דיגיטלי כאלטרנטיבה לתערוכות – 7 סיבות למה כדאי?

קבלו 6 סיבות ועוד אחת – למה גם שנה הבאה תקצו פחות לתערוכות ויותר לשיווק דיגיטלי?

גמישות מחשבתית נחוצה בחיים ובעסקים ובמיוחד באה לטובתנו בזמנים מאתגרים. יש דוגמאות רבות לחברות ששינו מסלול והצליחו לפרוח כשויתרו על התכנית המקורית שלהן וידעו להתגמש. Sequoia שאחד משותפיה הוא נפתלי בנט היא רק אחת מהחברות אשר מייסדיה סיפרו לא פעם שהתחילה עם ייעוד מסויים שהשתנה במהלך הדרך. בתקופת הקורונה, התכניות השתנו ללא היכר – תערוכות וכנסים בוטלו ומפגשים פנים אל פנים הפכו מסוכנים.
ערוץ השיווק הדיגיטלי הפך למשמעותי ביותר הן לשיווק והן לממשקים אחרים בעסק. השיחות עם קולגות, הפרסום בערוצים השונים באון-ליין ופתיחת ערוץ המכירות לקהלים חדשים הוכיח את עצמו כזרוע פעילה ואפקטיבית, ללא מסכות. הנה כמה סיבות להשקיע ולבנות את הערוצים לעולם שתמיד ימשיכו לפעול, גם אם חלילה יהיה סבב ב’.

1. העולם השתנה – המציאות של קורונה הדגישה את השינוי: דיגיטל נמצא כתשובה לחוסר יכולת להפגש

בחודשיים של סגר – ראינו שאפשר בהחלט להמשיך להיפגש גם אם לא פנים אל פנים. זום שלט והשיח עם חו”ל ובארץ נמשך. גם עסקאות נסגרו וכל זה בלי לחיצת ידיים אלא במרחב הדיגיטלי. נוכחות מבוססת בדיגיטל וערוצי שיווק הדיגיטלי תמכו בכך.

2. גמישות עסקית לצד איסטרטגיית שיווק מבוססת

נכון שהעסק מושתת על אבני יסוד, תכנית אסטרטגית וחזון. גמישות עסקית חיונית היום יותר מתמיד כדי להמשיך לפעול גם במסגרת אילוצים. תחום ה-B2B במיוחד שפועל לעיתים בזירות מסורתיות יותר דורש גם הוא רענון והרחבת זירות הפעילות.

ראינו אצל לקוחות שלנו שעשו שינוי מהיר לטובת פתרונות ללקוחות שלהם שהדבר נחוץ ויעיל מאד.

כמה דוגמאות ללקוחות שהסבו בהצלחה את התקציבים לדיגיטל:

    • ספק של מוצרי דפוס התאים את עצמו לתקופה והחל לשווק עזרים לתקופת הקורונה כמו מחיצות ממותגות. גם כאן, הערוץ היה קיים. הקהל והמסרים רועננו והותאמו.
    • ספק שבימים רגילים מספק מזון טרי למסעדות ושבבת אחת פסק הערוץ הזה מלתפקד, התחיל לשווק את תוצרתו באון-ליין לצרכני קצה. התשתית היתה שם עם אתר, לוגיסטיקה ומערכת סליקה – הקהל והמסרים התחדשו וזרם ההזמנות התחדש יחד איתם. למעשה, נוצר כאן ערוץ שיווק חדש שאינו מפריע לרגיל מאחר והמוצרים הותאמו לקהל החדש מבחינת המארזים והמחירים בהם הוצעו ללקוחות החדשים.

3. מימוש הזדמנויות – אשר נמצאות תמיד בדיגיטל: השארו זמינים ללקוחות שלכם!

במצבים בהם מלאים מוצעים למכירה אבל מגזינים מקצועיים מפסיקים להדפיס ותערוכות מתבטלות – ערוץ online נשאר פתוח ומאפשר להמשיך לייצר מודעות, ניראות ונוכחות אפקטיבית בפרסום דיגיטלי. עוד יותר מתמיד, התבהר לכולנו לאחרונה שהביקוש והצורך בפתרונות B2B בין אם תעשייה או שירותים קיים לאורך כל השנה.

בזירה הדיגיטלית ניתן למפות באפקטיבות את הקהלים הרלוונטיים ואת הצרכים שלהם ולהציע פתרונות ושירותים בזמן אמת. אין צורך להמתין לפגישה פיסית או תערוכה. עסקאות נסגרות גם בחתימה דיגיטלית. ראו לדוגמא מיפוי אפקטיבי ומדוקיי שניתן לבצע בLinkedIn – יכולת זו משיגה תוצאות מוכחות ומייצרת הזדמנויות מכירה.

דבר אחד חשוב שתזכרו: השארו זמינים ללקוחות שלכם וללקוחות פוטנציאליים, בייחוד בזמן משבר. הם יזכרו לכם את זה לטובה!

4. חשיפה עולמית – מגיעים בקליק לקהלי יעד גלובליים

אז שדות התעופה נסגרו. קליק של לקוח פוטנציאלי שעלינו לו בחיפוש באנגליה מגיע אלינו יותר מהר מכל טיסה, פגישה או תכתובת מייל. העולם פרוס מולנו וניתן להגדיר למי רוצים להגיע – כל זה בלי להחתים דרכון.  בואו ללמוד כאן איך עושים את זה נכון

5. החזר השקעה – ROI ומדידתו

אם מדברים על החזר השקעה, קמפיין פרסומי בכל ערוצי המדיה יחזיר את ההשקעה יותר מהר מהוצאות פרסום במגזינים מקצועיים, הקמת ביתנים בתערוכות שלא לדבר על הטסת צוותים שלמים .אז נכון שיש כאן גם מטרות אחרות ולחיצת יד כן חשובה. עד שנחזור לימים כתיקונם, אין מה  להתעכב על יצירת תנועה לנדל”ן הדיגיטלי שלכם- לאתר, ערוצי המדיה והפרסום הדיגיטליים. גלישה מוגבר נרשמה בתקופה הזו ומצד שני, צפינו בהורדת תעריפי המדיה – 2 תמריצים נוספים לפעול כאן. היתרון כאן הוא שניתן למדוד את הROI- בכל שלבי העסקה, מה שיותר קשה לעשות בתכנון וקיום תערוכות.

6. הלקוח החדש

הבין שהספק שלו נמצא במרחק הקלקה וחיפוש. גם מי שאולץ לפעול כך בתקופה האחרונה הבין את הפוטנציאל והיעילות שבתהליך קצר וישיר. והדור הצעיר שנולד לדיגיטל ממילא כבר שם. האם גם אתם שם במלוא העוצמה והחשיפה ?  זה אפילו לא הדור החדש – כולנו. 

7. מילת המפתח לידים

לידים שהיו נכנסים לכם מתערוכות וכנסים – הם קיימים. איך תגיעו אליהם ?  ניחשתם נכון. ניהול מדיד ומנוטר היטב של שיווק דיגיטלי, מבוסס KPI ברורים.

 צרו קשר לשמוע פרטים על פעילות במגוון מסגרות ותקציבים כדי לייצר ערוץ פעילות והכנסות שבלי ספק כבר כאן ורק יתגבר ויתרחב.

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך