שיפור יחס המרה - פרסום מדויק וחכם

לאתר של החברה שלך יש מטרות

יכול להיות שזה ברור לך מה הוא צריך להשיג, אך אם לא מבצעים מעקב באופן קבוע ובדיקה שהאתר משיג את המטרות בצורה האופטימלית, כנראה שמפסידים לקוחות. 

לא מספיק להביא את התנועה האיכותית באמצעות כלים כמו SEO, קידום ממומן או שיווק ברשתות החברתיות. יחס המרה משמעותו – היחס בין הגולשים שהגיעו לאתר לבין מספר הגולשים שביצעו פעולה בה אנחנו מעוניינים.

שיפור יחס המרה – Conversion Rate Optimization

התחום בו מבצעים שינויים באתר כדי להביא לכך שכמה שיותר גולשים משלימים את היעדים, בהתבססות על הבנת התנהגות הגולשים ובעיקר על ניתוח ביצועים קיימים והסקת מסקנות.

הסיבה שתחום זה חשוב כל כך היא בגלל שהעיסוק הוא בתחתית משפך המכירה. אנחנו עוסקים באחוז האנשים שהשלימו את הפעולות שבשבילן האתר פועל, לכן האפקטיביות של שיפור יחס המרה גבוהה מאוד.

איך מבצעים שיפור יחס המרה ?

שיפור יחס ההמרה בא לידי ביטוי בכל אלמנט באתר שלך. כל מה שקורה באתר דורש התייחסות ושיפור במידת הצורך. האתגר האמיתי הוא להבין מתוך הנתונים שלנו כיצד אנחנו משפרים אותו יותר ויותר ולהוציא תובנות אמיתיות.

לשם כך יש כלים רבים שניתן להיעזר בהם, אך חשובה יותר מכל היא ההבנה מה עובר במוחו של הגולש. שיפור יחס המרה משלב בתוכו שימוש בכלים של אנליטיקס והבנה מעמיקה של הנתונים המתקבלים מהם.

כמה מדדים ושיטות בהם נשתמש בשיפור יחס המרה

משפכים מרובי ערוצים Multi-Channel Funnels

אנו יכולים לגלות מהיכן הגיעו משתמשים שהשלימו יעדים באתר (לדוגמא יצרו קשר), בעקבות אילו קמפיינים ועוד, גם אם היו מספר גורמים שהשפיעו עליה. הנתון הזה מסייע לנו להחליט מהיכן מגיעה תנועה איכותית לאתר וכך נוכל להבין היכן להשקיע מאמצים / היכן אנחנו לא עובדים נכון וכו’, כתוצאה מכך להביא לאתר תנועה איכותית, ולשפר את יחס ההמרה.

זמן באתר

זמן שהגולשים העבירו באתר יכול להיות יעד ואמת מידה להתייחסות (עוד נאמר כי זמן באתר ועניין של הגולשים בתוכן יכול להשפיע על התייחסות של מנועי החיפוש).

אחוז נטישה Bounce Rate

אחוז הנטישה שלנו, כלומר אחוז הגולשים שנטש בכניסה הראשונה, יכול לתת לנו אינדקציה אם המטרה שלנו שגולשים ימשיכו לדפים הבאים. בחינה של אחוז הנטישה באתר יכולה לומר לנו מהם הדפים שדורשים שיפור, מהם הדפים שדווקא חזקים יותר.

מפות חום Heatmaps

כלי דרכו ניתן לבדוק היכן הגולשים באתר הקליקו, מפת החום מוצגת כדף באתר עליו מסומן ה”חום” של אזור מסוים, כלומר כמה קליקים האזור קיבל. באמצעות מפת חום נוכל לבדוק האם הגולשים לוחצים היכן שאנו רוצים שילחצו, להבין אילו חומרים מושכים אותם יותר, ועוד תובנות רבות.

A/B Testing

השם הזה ניתן לפעולה של בדיקת שינויים באתר בוריאציות שונות, ועל פיהם קבלת החלטה על זוכה. פעולה זו צריכה להתבצע לעיתים תכופות כדי לשפר עוד ועוד את יחסי ההמרה, על בסיס נתונים בשטח.

יש עוד כמות עצומה של פרמטרים ושיטות בהם ניתן להתחשב כדי לשפר את יחסי ההמרה, הכל כתלות בלקוח.

תוכנית מקצועית לניתוח ושיפור האתר צריכה להיות מובנית ומסודרת עם תוצאות וKPIs ברורים.