שיווק בלינקדאין – תקציר למנהלים עסוקים
הסוד הראשון: השיווק באמצעות רשת הלינקדאין עובד ועובד מצויין.
660 מיליון משתמשים, מזוהים לפי תפקיד וחברה, מחציתם נכנסים לפחות פעם בחודש לרשת – זהו אוצר בלום!
זהו כלי חזק המאפשר לשלוח מסרים עסקיים, בצורה ישירה בדיוק לקהל היעד שלך.
כחברת שיווק בכלים דיגיטליים המתמחה בעבודה עם חברות B2B – לינקדאין הוא אחד מכלי העבודה המרכזיים שלנו. אנו אוהבים לגלות תכונות נסתרות במערכת ולהביא אותה לקצה. כמו בכל רשת חברתית, גם בלינקדאין אסור לקפוא על השמרים: חברת לינקדאין בבעלות מיקרוסופט, משנה כל הזמן את ממשק המערכת, האלגוריתם, סוגי התכנים אותם ניתן להפיץ ובמיוחד את המידע אותו אנו יכולים להוציא מהמערכת. גם המשתמשים ברשת, כל הזמן מתעדכנים, הם מצפים לתוכן יותר טוב, בעל ערך, מהיר להבנה – הם נהיים פחות סובלניים. זה הזמן לעדכן את הפוסט סודות השיווק בלינקדאין שלמדנו בשנה האחרונה לשנת 2019.
אלו סודות השיווק בלינקדאין שמצאנו אפקטיביים במיוחד?
*מסיבות מובנות הדוגמאות מהפרופיל שלי ומדף החברה שלנו ולא של לקוחותינו. המשיכו להשתמש בפרופיל ובדף החברה כשטח נדל”ן אינטרנטי יעיל במיוחד.
רוצים שנעזור לכם לשווק בליקדאין?
הסוד הידוע לכולם (אבל לא כולם משתמשים בו)
קידום המסר השיווקי לקהל היעד בלינקדאין באמצעות פרופילים אישיים ודף החברה.
מהי מטרת השיווק הדיגיטלי?
להעביר את המסר שיגדיל את המכירות, לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו, בצורה אפקטיבית.
כותרת הפרופיל הפרופיל האישי איתה אנו מובילים את המסרים השיווקיים, בדיוק נותנת מענה לכך.
הכותרת מלווה אותנו לכל מקום ברשת הלינקדאין. על כן חשוב שהיא תתן בקצרה את הערך החשוב ללקוחותינו. רצוי גם שתהיה מסקרנת, מניעה לפעולה.
תפקידה של הכותרת, לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלנו ללמוד עלינו עוד, ליצור איתנו קשר, להיכנס לפרופיל המלא. שם יחכה, מסר שיווקי, או אפילו מכירתי, נוסף:
בונוס ייחודי ללינקדאין, אנו יודעים מי נחשף למסר הזה, ברמה האישית (למשתמשי פרימיום או ברמה סטטיסטית למשתמשים רגילים)
הסוד שלא מספרים לכם:
בלינקדאין, התוכן הוא לא המלך!
מנסיונינו, רוב המשתמשים ברשת הלינקדאין אינם צרכני תוכן מאסיביים. (בניגוד לרשתות כמו אינסטגרם, פייסבוק ואף טוויטר, בהם המשתמשים יכולים לבלות שעות רבות) לכן מבחינתינו תפקידי התוכן בלינקדאין: יצירת נראות מיקצועית, שמירה על המותג ותקשורת ממותגת
אנו משתמשים בתוכן להפצת הפרופיל והכותרת שלו לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים בתוך הרשת.
כדי להגביר את הנראות של התוכן אנו מקפידים על הכללים הבאים:
- שימוש בתמונות או סרט שהוטמעו בתוך הפוסט (לא קישור), לכל פוסט!!
- שימוש בתוכן מקצועי מעורר חשיבה, הגורם לתגובות.
הנה למשל, דוגמא לפוסט שהביא לי אלפי צפיות ועשרות כניסות לפרופיל:
לינקדאין הוא האינסטגרם החדש?
- אנו מקפידים להיות “קצת שונים”, להתקדם, כי מיד שנמצאת “הנוסחה” רבים משתמשים בה. צריך לחשוב קדימה!
- זה בסדר, לצאת קצת מהעולם המיקצועי, “להשתחרר מהפוזה” להיות קצת Instagram ביחוד בעניינים מקצועיים כמו השתתפות בכנסים, ביקור אצל לקוחות ועוד.
- חשוב לזכור כי בסופו של יום משתמשי לינקדאין (לא משנה מה תפקידם) הם בני אדם שמחפשים עניין.
- שימוש ב#האשטגים מעלה את כמות הצפיות, כנ”ל תיוגים, הוסיפו אותם, (אבל בטוב טעם)
הסוד המקצועי
לחשוב “אחרת” בשימוש בכלי פילוח לקידום ממומן בלינקדאין.
הקידום הממומן בלינקדאין, יעיל ליצירת עירנות למותג ויצירת לידים מקצועיים בעיקר בשווקים בינלאומיים.
יתרונה הגדול של הרשת, הוא ביכולת לפלח המסרים לפי תפקידים, לכל בעלי העניין במוצר אותו ברצוננו לשווק.
אנו מקפידים לקדם מסרים שונים לתפקידים שונים: מסר למנהלי הפיתוח העסקי ומסר שונה למהנדסים.
פילוח הקהל אינו פשוט כמו שזה נראה בתחילה: בחברות שונות, תפקידים שונים או בשמות שונים, מטפלים באתגר שהמוצר אותו אנו משווקים פותר.לכן אנו משתמשים ביצירתיות לתהליך בניית ובחירת הקהל. זאת לעיתים אנו מתחילים בטירגוט על פי חברות בקבוצות הרשת, אפילו Skill יחודי שמקשר בין בעלי עניין אצל הלקוחות הפוטנציאליים ולאט לאט משנים לפי התוצאות.
כמה כללי אצבע:
- כמו בכל מערכת קידום ממומן, גם בלינקדאין ככל שהCTR יותר גבוה, כך העלות לתוצאה קטנה.
- מעבר לאופטימיזציות הרגילות של שינוי המסר, בחירת התמונה האופטימלית.
אנו מקפידים לעשות אופטימיזציה לפי נתונים דמוגרפיים (בלי לשכוח כמובן מיהו קהל היעד).
לדוגמא בקמפיין הזה, ניתן לראות שאם נפלח את קהל היעד, רק לחברות קטנות מאוד, או גדולות מאוד, העלות לתוצאה (Click) תרד. ולכן כדאי לנו לפלח או לחלק את הקמפיין לפי גודל חברה.
הסוד האפקטיבי:
ביצוע Lead Generation באמצעות לינקדאין
- הכוונה לפעילות של העברת מסר עם קריאה לפעולה ללקוחות פוטנציאלים באמצעות פעילות נכונה ברשת הלינקדאין .
- הפעילות הבסיסית כוללת: הצעת “חברות” ופנייה ישירה דרך מערכת המסרים עם הצעה בעלת ערך.
- מנסיונינו, הצלחת הפעילות תלויה מאוד בשוק (תעשיה, גאוגרפיה).
- יש תחומים “ידידותיים” יותר (שיווק, פיתוח מוצר) וקשוחים יותר (פיתוח, הנדסת כימיה), כנ”ל לגבי שווקים גאוגרפיים, (הבדל בין תגובת קשרים ישראלים והודים לעומת אמריקאים).
התאמה אישית של “המסר” מעלה את אחוזי ההצלחה. זאת הסיבה שאנו משתמשים פחות ב”רובוטים” ומשקיעים זמן בהבנת הצורך החשובה לאותו ליד.
הסוד הסזיפי:
אופטימיזציה של כל התהליכים באמצעות שימוש מתמיד בכלי האנליטיק של לינקדאין.
לינקדאין מספקים כלי אנליטיק מצויינים להבנת הקהל אליו אנו מצליחים להגיע. אפילו לאותם שנכנסים לאתר שלכם בלי קשר ללינקדאין ובטח לאלה שצופים בדף ובפוסטים. אנו מקפידים לבדוק את התוצאות על בסיס שבועי ולבצע אופטימזציה בהתאם.
הנה ניתוח של צופי אחד הפוסטים האחרונים שלנו:
ניתן להבחין שרוב צופי הפוסט הם אנשי מכירות ושיווק, כלומר הכותרת של הפרופיל, נחשפה בדיוק לקהל היעד אליו אנו רוצים להגיע. צריך להמשיך בפוסטים מסוג זה.
הקפידו לעקוב אחרי הנכנסים לצפות בפרופיל איתו אתם “דוחפים” את המסר השיווקי. אלו כבר נחשפו למסר שלכם והתעניינו בו, יתכן שפניה קצרה תהפוך אותם לליד ולהזדמנות מכירה.
לסיכום:
אם אתם חברת B2B – שיווק באמצעות לינקדאין על כל מרכיביו חייב להיות בתמהיל השיווק הדיגיטלי שלכם.
יש לכם סוד נוסף?
הערות?
אני ממתין לכם בתגובות.