תקציר למנהלים עסוקים
אלו הנתונים שאתה יכול לבקש ממנהל המדיה החברתית שלך על פעילות הגולשים באתרי החברה:
נתונים דמוגרפיים, מקורות התנועה לאתר, אחוזי נטישה, מבקרים חוזרים/חדשים, יחס המרה, ומעקב המרות (מעקב אחר מקור התנועה שמביא בסוף את הכסף)
אם תבין נתונים אלה, תוכל להניע ולבחון את הצלחתם של מנהלי השיווק הדיגיטלי.
6 מדדים חשובים בגוגל אנליטיקס
בסופו של יום, מנהל השיווק והמנכ”ל אחראים למכור יותר.
גם אם יגיעו מליוני מבקרים לאתר שלך אך לא תהיה לכך השפעה על המכירות, מבחינתך עבודת השיווק לא התבצעה.
אבל למזלינו – באינטרנט הכול מדיד!
אפשר לעקוב אחרי כל תנועה של כל גולש, מכל פעילות באתר שלך ניתן לחלץ תובנה כיצד לשפר את המכירות של המוצרים שלך.
זה נשמע מסובך , והאמת שזה באמת מסובך, אבל כמו שכל מנהל טוב יודע, צריך רק לדעת לשאול את השאלות הנכונות- ולדאוג לקבל עליהם תשובות טובות לשביעות רצונך.
אך כדי לדעת לשאול את השאלות הנכונות עליך להכיר מספר מושגי יסוד שיעזרו לך להבין איזה נתונים ביכולתך לקבל וכיצד הם משפיעים בסופו של דבר על המכירות כתוצאה מהפעילות השיווק האינטרנטי של החברה.
1. נתונים דמוגרפיים על הגולשים באתר
מיקום הגולשים, גיל, מין, תחומי עניין.
באמצעות נתונים אלה האם השיווק הדיגיטלי שאנו מבצעים מובילות את קהל היעד הרלוונטי לנו.
לדוגמא אם השירות שלנו מתאים לנשים בנות 25 עד 40 בבוסטון, האם באמת יש לנו גולשות בגילאים אלה ממבוסטון, או שהצלחנו להביא הרבה מבקרים לאתר, אך אלו צעירים מאוסטרליה.
לעיתים ניתן להסיק מניתוח זה פעולה הפוכה, לשנות או ליצור מוצר חדש אשר מתאים לקהל שמבקר באתרינו, אם הגיע לשם כנראה שאנו עונים לצורך מסויים שלו. אז אולי כדאי לנו למלא את הצורך ולמכור מוצרים לפלח שוק חדש.
2. מקורות תנועה
מאיפה הגיעו הגולשים לאתרנו?
מנתון זה ניתן לחלץ לדוגמא תשובה לשאלה, האם המהלכים היקרים בכסף או זמן בפעילות ברשתות החברתיות מביאים מבקרים לאתר.
האם הקידום שאנו עושים בגוגל מביא תוצאות.
היכן אנחנו עובדים נכון? היכן לא? היכן כדאי להשקיע יותר מאמץ וכסף כי אנו מקבלים משם יותר תמורה על כל שקל שאנו משקיעים.
3. אחוזי נטישה
מהו היחס בין גולשים שנכנסו לאתר וגולשים שישר יצאו ממנו.
נתון זה מאפשר להבין האם ההבטחה שהבטחנו לגולשים כדי להכנס לאתר מומשה מבחינתם, האם אנו עונים על הצורך לו הם מחפשים מענה, האם אנו מעניינים אותם.
במידה ונתון זה נמוך עלינו לשפר את האתר שלנו באופן מיידי.
4. מבקרים חוזרים/חדשים
ביחס זה אנו מודדים כמה מהמבקרים באתר חדשים.
ניתוח נתון זה מעט חמקמק, ותלוי מאוד במטרות שלנו.
מצד אחד אם יש לנו הרבה גולשים חדשים הרי שזה יכול להיות מצויין כי זה אומר שאנו מעניינים על הזמן עוד ועוד גולשים.
מצד שני גם לגלות שיש לנו הרבה גולשים חוזרים זה מצויין, כי המשמעות שגולישים רבים חושבים שאנו מספקים את מה שאנו מבטיחים, זוכרים אותנו וחוזרים אלינו שוב. כך שיהיה לנו יותר קל למכור להם משהו בסופו של דבר.
5. יחס המרה
זהו הנתון שאומר כמה מבקרים באתר האינטרנט, עשו פעולה כלשהי אותה רצית שיעשו.
דוגמאות לפעולות שכאלה:
הרשמה לרשימת תפוצה
הזדהות כך שמעתה תוכל לזהות את הגולש בפעם הבאה שיכנס לאתר (Opt in)
חיוג למוקד מכירות.
בקשה לקבלת פרטים נוספים
רכישה!!!
כל מעבר כזה נחשב המרה.
ויחס ההמרה הוא היחס שבין הנכנסים לאזור מסויים באתר, ובין כמות המבצעים את הפעולה שאנו מודדים.
לדוגמא יחס הנכנסים לדף קצר המתאר הרשמה לסדנת Digital Marketing למנהלי שיווק. וכמות הנכנסים שהשאירו פרטיהם לצורך קבלת פרטים.
6. מעקב המרות
ניתוח זה מאפשר לנו לדעת איזה מקור תנועה מביא לנו שיפור ליחס ההמרה, על מנת שנדע באיזה מקור כדאי לנו להשקיע יותר ואיזה להזניח.
לדוגמא אם נגלה שיחס ההמרה שלנו להרשמה לסדנא על Digital Marketing, גבוה לגולשים שהגיעו דרך סטטוס מקודם בלינקדין שמיועד למנהלי שיווק וסמנכלים, הרי ששווה לנו להשקיע יותר בפרסום בערוץ זה כדי להביא עוד לקוחות לסדנא.
על סמך נסיונינו הרב בניהול פעילוות השיווק הדיגיטלי עם לקוחות, הבנו שכדי לשפר את המכירות בחברה עלינו לעבוד בשקיפות מלאה עם מנהל השיווק וההנהלה הבכירה, ולחשוף בפניהם נתונים אלה ונתונים נוספים, על בסיס קבוע. (כסיכום מנהלים ובישיבות מעקב).
שקיפות שכזאת, מעודדת את מנהלי החברה להביא מנסיונם ומעולם התוכן שלהם, רעיונות לשיפור מתמיד ולהגדלת הROI של פעילות השיווק הדיגיטלי המתבטאת בגידול קבוע של המכירות.
אדר חי
מייסד שותף ומנכ”ל חברת SocialValley – סוכנות שיווק דיגיטלי, שמטרתה הגדלת המכירות ללקוחותיה באמצעות שימוש נכון בכלי אינטרנט חדשניים, חשיבה אסטרטגית ומיקוד בהחזר ההשקעה ROI. כשהוא עובד אוהב לצאת מהקופסה, לייעל ולפצח דרכים לשיווק בעזרת האינטרנט. אוהב אנשים ונחמד בכל מצב שהוא לא פקק תנועה.